Publicerat Mars 24, 201115 yr Köpte idag en Sako vixen Varmint cal 222rem som ska byggas om. Mitt första bössbygge så det lär ta lite tid innan den är klar. Har tänkt att beställa en Boberg Running Target kolv att bygga på. Tänkte uppdatera lite med bilder vartefter det händer nya saker med bössan. Är det någon här som genomfört ett liknande projekt med vixen?
Publicerat Mars 24, 201115 yr Hade en skao varmint den gick otroligt bra original, nu var min pipa i bra skick varför ett kolvbyte om man nyfiket får fråga?
Publicerat Mars 24, 201115 yr Författare Gillar inte orginalkolven så mycket sen var jag tvungen att sälja min TRG för ett tag sen pga sjukskrivning och försäkringskassan behagade att ta drygt tre månader på sig att betala ut pengar . Plånboken är mao inte jätte fet just nu och ett eget bygge är ju ett bra tidsfördriv när man inte jobbar. Sen känns det nog jäkligt kul varje gång man skjuter med något man har lagt ned själ och hjärta i
Publicerat Mars 24, 201115 yr Jag har byggt lite grann på min Vixen och har nu fått den att skjuta bättre en någonsin Inga stora ingrepp och det tog lite för lång tid pga oika anledningar men nu är den i stort sett färdig. Ett pipbyte o lite först bara Här är tråden //
Publicerat Mars 25, 201115 yr Byggde om en Vixen för några år sedan. Före så var det en varmint med icke orginalkolv i kaliber .222 rem. Efter hade den fått ny klassisk kolv i valnöt, flutes på pipan och nytt patronläge till .223 Ack Imp. Den tjänade mig mycket väl några år som ren predatorbössa men även till lite rådjurspürch. Bilder finns här: http://www.bossmakargillet.se/index.asp?link=projekt&projID=16