Publicerat Mars 26, 201115 yr Hej jag har varit i kontakt med en kille som säger att han impoterar trijicon kickarsikten från USA frågan är om det är pålitligt. Jag känner inte personen själv, och är det någon som vet om det finns mycket kopior av trijicon sikten på marknaden jag vill ju inte slänga ut 7000 på ett sikte som man inte kan lita på... även service om det skulle krabba han sa att man kunde skicka tillbaka det om det inte funkar som det ska...
Publicerat Mars 26, 201115 yr Låter som ett vanligt yankee pris! polarn köpte ett för 5500 men så blev det tull på 2000 som han fick betala.
Publicerat Mars 26, 201115 yr Har aldrig hört talas om kopior på Trijicons kikarsikten (förutom ACOG) så där är det inga problem. "Problemet" kan istället uppstå vid ett garantiärende, då dessa "gråimporterade" kikarsiktens garanti skrivs över på dig. Venatio, svenska agenten för Trijicon vill iallafall inte hjälpa till (jag förstår dem.) Det finns en del säljare som hållit på med denna gråimport under lång tid, väljer man gråimportsvarianten är det iallafall bättre att säljaren vet vad han gör, men du får förmodligen alltså sköta garantiärendet mot det amerikanska företaget. Raggarö
Publicerat Mars 26, 201115 yr Frågan är hur Venatio gör efter 13 år när någon lämnar in siktet för att trijicon källan har slocknat. Inte alla som har kvar garantisedeln då och de kan ju se på serienummret att garantin ska gälla... //
Publicerat Mars 26, 201115 yr Halveringstiden på isotopen är ca 12,5 år så förhoppningsvis lyser det ett tag till.....på halvljus dagtid fungerar ju fiberoptiken iallafall. Jag antar att man skickar in kikarsiktet till Venatio för "omladdning". Jag har för mig att garantitiden påpassligt har gått ut då så man får nog betala. Raggarö
Publicerat Mars 26, 201115 yr Författare Okej tack så mycket då verkar det vara pålitligt då blir det nog till att slå till