Publicerat Mars 26, 201115 yr Har ni läst nya tidningen "Jakt & Hund"? Köpte den, men jag känner inte att jag kommer att göra det i fortsättningen. Jag upplevde inte att den vände sig så mycket mot jakthundar trots titeln. I dressyravsnittet påpekades vikten av en gobit som belöning i princip alla moment och redan där blev jag skeptisk. Att sedan beskriva en hund, som markrade skadat vilt, (i artikel om eftersök) som ödmjuk mot vilda djur, då hunden inte hade "viljan att dräpa dem" fick mig att sluta läsa. Hur en skribent i en hundtidning kan applicera mänskliga känslor på en hund kan jag inte förstå. Menar skribenten att hunden tycker synd om det skadade djuret??? Jag önskar att tidningen "Jakthunden" kunde komma tillbaka... // Andreas som känner sig oerhört gnällig ikväll..
Publicerat Mars 27, 201115 yr jaså har den släppts nu..kanske skulle provinhandla ett ex och läsa själv=)
Publicerat Mars 27, 201115 yr Jag tycker att det senaste numret var bättre än det första. Mer från våra breddgrader än från centraleuropa. Man får väl ha i minnet att det är en tidning som håller på att finna sin form, frammåt fjärde numret så tror jag att man kan döma tidningen lite bättre. Jag kan tänka mig att det fortfarande borde vara relativt enkelt att få in artiklar om man vill ge sin syn på specifika jakthundstankar/resonemang. Sedan tror jag att redaktören blir tacksam om man vänder sig direkt till honom med sina synpunkter, då är chansen stor att saker förändras i framtiden.