Publicerat Mars 27, 201115 yr Ska ha ett par snabbfästen till kikaren och undrar vad ni har för åsikter om Leupolds QRW och Warnes QD? Tacksam för svar!
Publicerat Mars 27, 201115 yr Ska ha ett par snabbfästen till kikaren och undrar vad ni har för åsikter om Leupolds QRW och Warnes QD? Tacksam för svar! Har inte fått ett enda märke utav warne qd, har dock inte testat funktionen av/på. Ingen erfarenhet utav leupold.
Publicerat Mars 27, 201115 yr Båda fungerar mycket bra. Använder systemet på en dubbelstudsare i kaliber 30-06 och har använt det på en dubbelstudsare i kaliber 9,3x74R. I båda fallen håller sig träffläget inom ca 40 mm vid av och påtagning vilket för vapentypen är fullt tillräckligt. Uppfattar Warnes variant ha lite mindre toleranser vilket märks vid monteringen. Sen är väl Warnes några hundralappar billigare än leupolds.
Publicerat Mars 27, 201115 yr En sak till som talar för warne förutom priset är enligt mig att ringen är delad i två lika stora delar. Leupolds måste "knäppas" på eftersom ovansidan av ringen har 2/3 av omkretsen (svårt att förklara. Minskar risken att repa tuben.
Publicerat Mars 27, 201115 yr Författare Skiljer ju bara 2 dollar dem emellan så det spelar ingen större roll Kul med lite egna erfarenheter. Väntar och ser om det är fler som använt innan jag bestämmer mig.