Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Drevjakts bössa

Featured Replies

Publicerat

Jag har bestämt mig för att min 6,5 ska få bli min pyrsch och vak bössa, framförallt för att den är för tung (enligt mig själv) för att jag ska kunna använda den vettigt på drevjakt.

Det jag vill ha är en relativt lätt bössa med ett aimpoint eller likvärdigt sikte, helst ska den vara i någon lite större kaliber, 9,3 är det jag spontant känner men inget jag bestämt mig för. Har ni några tips? Blaser r93 är helklart lockande men jag har inga direkta inkomster (1050 i månaden)

Publicerat

9,3x57är väl utmärkt, sedan är det väl bara plånboken som sätter villkåren. R93an finns ju i denna mysiga kaliber men är ju inte direkt billig.

Annars en gammal Husqvarna som du kan modda efter behov. Gamla husqvarnor är ju inte så roligt stockade men det finns ersättningar att köpa.

Eller kanske en Winchester 70 i 308 vore ett prisvärt alternativ, den har avgjort mycket bättre originalstock och 308 tål en pipkapning utan att pruta för mycket på prestanda.

Det finns mycket att välja mellan ;)

Publicerat
  • Författare

Om man börjar kolla syntet gemfört med trä vilka är lättast, viktmässigt?

Publicerat
  • Författare

Fan den där 93*57 an såg inte fel ut, hur funkar det med vapen handel via posten? Har aldrig handlat på det sättet!

Publicerat

Jag har bestämt mig för att min 6,5 ska få bli min pyrsch och vak bössa, framförallt för att den är för tung (enligt mig själv) för att jag ska kunna använda den vettigt på drevjakt.

Det jag vill ha är en relativt lätt bössa med ett aimpoint eller likvärdigt sikte, helst ska den vara i någon lite större kaliber, 9,3 är det jag spontant känner men inget jag bestämt mig för. Har ni några tips? Blaser r93 är helklart lockande men jag har inga direkta inkomster (1050 i månaden)

Vet en Husqvarna m98 9.3x57 med kortad pipa som troligen inte är särskilt dyr. Rejäla öppna riktmedel är det också.

Halvsugen på att ta den själv bara för att den är så mysig men behovet finns inte ^_^

Publicerat

Köp en gammal Hva, så kan du göra en sådan här:post-2426-0-25849700-1301338593_thumb.jp:lol:

Publicerat
  • Författare

Vet en Husqvarna m98 9.3x57 med kortad pipa som troligen inte är särskilt dyr. Rejäla öppna riktmedel är det också.

Halvsugen på att ta den själv bara för att den är så mysig men behovet finns inte ^_^

Vet du hur mycket den ska säljas för?

Publicerat

om det är den jag tänker på så tror ja det va 3000kr

Publicerat

Jag köpte en 9,3x62 Antonio Zoli Battue,

Det var en ganska ny bössa kosta 9500:- inget för dig kanske, MEN jag tycker du ska skaffa en 9,3 med list till slutstycket, byrålåds prinsipen försvinner, kort pipa, min är 57cm med fluserande rikt korn.

Köp du trä till 9,3:an så kan den spricka pga rekylen, men rekylen kan kännas mer med syntet. Det är nog mer smaksak än saning.

Själv tycker jag 6,5 sparkar mer än 9,3.

9,3 har mer mynings lyft.

8x57 är ingen dålig kaliber heller.

Publicerat

Kan kolla, men några 3000 som bitchen blurrar om är det inte. Runt en tusing skulle jag tro, men vet inte säkert.

Återkommer i ärendet.

Publicerat
  • Författare

Kan kolla, men några 3000 som bitchen blurrar om är det inte. Runt en tusing skulle jag tro, men vet inte säkert.

Återkommer i ärendet.

Tackar för det!

Publicerat

Återkommer i ärendet.

då var det inte den jag tänkte på