Publicerat Mars 28, 201115 yr Någon som sålt bössa via auktion tidigare? Överväger att skicka min bock via deras auktion... Hellre det än att börja sänka priset och böka. Någon som testat att sälja och erfarenheter isf? Mvh!
Publicerat April 7, 201115 yr Någon som sålt bössa via auktion tidigare? Överväger att skicka min bock via deras auktion... Hellre det än att börja sänka priset och böka. Någon som testat att sälja och erfarenheter isf? Mvh! Har flera på jobbet som sålt sina vapen där. Det bökiga ligger i att de tar ut så stora avgifter att om du får ett "vettigt" bud så hamnar slutpengen oftast i samma klass som om du fått den sålt via säg blocket. Sen brukar deras vapen oftast inköpas från lokala handlare då de som bjuder på nätet oftast med nuvarande handläggningstider får betala en nota på mellan 400-700kr på priset samt 17%, så ett vapen i 15000kr klassen slutar på 18000 kr Med din bock menar du nu din beretta som jag så många gånger har spanat in? Min plånbok blöder just nu men hade en tanke om att bjuda dig en slant som inte är allt för långt bort från det du begär.
Publicerat April 7, 201115 yr Författare Har flera på jobbet som sålt sina vapen där. Det bökiga ligger i att de tar ut så stora avgifter att om du får ett "vettigt" bud så hamnar slutpengen oftast i samma klass som om du fått den sålt via säg blocket. Sen brukar deras vapen oftast inköpas från lokala handlare då de som bjuder på nätet oftast med nuvarande handläggningstider får betala en nota på mellan 400-700kr på priset samt 17%, så ett vapen i 15000kr klassen slutar på 18000 kr Med din bock menar du nu din beretta som jag så många gånger har spanat in? Min plånbok blöder just nu men hade en tanke om att bjuda dig en slant som inte är allt för långt bort från det du begär. Japp min Beretta är inlämnad där.. Detta med avgifterna får vi se hur det blir med, lite osäker där. Men det lär väl visa sig. Fått ett bud på 16K nu så jag lurar på att ringa och höja återköpsnivån eller vad jag ska säga, har inte riktigt begripit hur det där går till.. Mvh!
Publicerat April 7, 201115 yr Bud på 16000 kostar dig om jag inte minns fel även 15% i säljavgift? dvs 16000kr skulle generera 13600kr till dig. om du väljer att återkalla eller att ändra tror jag att det kostar 300kr. så för att nå ~16000kr måste du få 19000 för den på auktion. Om den inte blir såld så skicka mig ett pm. BEVAKNINGSPRIS-ÅTERROPSAVGIFTSäljaren kan bestämma att ett inlämnat föremål ej får säljas under ett visst pris. Detta belopp skall vara angivet i försäljningsavtalet eller i senare underskrivet avtal och det måste även godkännas av Walter Borg. Detta bevakningspris måste alltid vara lägre än det utrops-pris som Walter Borg bestämmer för föremålet. Walter Borg bevakar att föremålet ej säljs under auktionen om inte budgivningen når upp till lägst bevakningspriset. Walter Borg har dock rätt att acceptera köpanbud under bevakningspriset under förutsättning att säljaren efter avdrag av försäljningsavgifter får lika mycket betalt som om försäljningen skett till överenskomna villkor till bevakningspriset. Om säljaren bestämmer ett bevakningspris och föremålet blir osålt därför att inget bud lämnats som varit högt nog så måste säljaren betala en återropsavgift. saxat från deras hemsida, ring dem de brukar vara väldigt hjälpsamma. /C
Publicerat April 7, 201115 yr Författare Mmm.. har lite andra villkor via kontakter i firman så det blir kanske inte så kostsamt men vi får se. Lurar iaf på att höja bevakningen något. Funderar ett tag till. Mvh!