Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Metallica hunter

Featured Replies

Publicerat

Så vart den klar Metallica huntern som är gjord på Seveds mycket fina korta hunter blad och skalorna som jag hamrat av 6 mm aluminium med blåa mellanlägg. Få se om Seved flyger i taket och svär när han ser vad jag gjort med hans blad.(Slidan på bild hör ej till denna kniv men den blir nästan identisk förutom passformen) Bladet ser så kort ut i den profilen men verkligheten är annorlunda.

post-7567-0-05289700-1301479322_thumb.jp

post-7567-0-29025200-1301479343_thumb.jp

post-7567-0-40054700-1301479364_thumb.jp

Publicerat

Fan vilken cool ide! Snyggt jobbat :)

Publicerat

Jag tyckte den blev snygg.

Publicerat

Snygg och annorlunda. :wub: Den är väldigt industriell,,,hur man nu förklarar det :blink:

/M

Publicerat

Jag gillar den också. :)

Publicerat

Som jag skrev på annat forum :D Riktigt trevlig kniv och annorlunda. Jag gillar namnet oxå.

Blir det någon Deep Purple och Rainbow kniv oxå :D Ha ha

Seved

Publicerat
  • Författare

Som jag skrev på annat forum :D Riktigt trevlig kniv och annorlunda. Jag gillar namnet oxå.

Blir det någon Deep Purple och Rainbow kniv oxå :D Ha ha

Seved

Hmm, Black Sabath vore inte dumt, måste ut i snickarboa och planera nu. Seved du får göra mej ett kolsvart blad. :D

Publicerat

Hmm, Black Sabath vore inte dumt, måste ut i snickarboa och planera nu. Seved du får göra mej ett kolsvart blad. :D

YES!!!

Hårdrockstema på en serie knivar :wub:

Vem skulle inte vilja ha dykarkniven "Holy Diver" eller fiskdödaren "Judas Priest" :D

Me löve!

Publicerat

Riktigt cool blev den Puukare :)

hur mycket knackade du för att få till sidorna ?

bra jobbat

/Jocke som har en liten ide om en "deep purple" :D

Publicerat
  • Författare

Riktigt cool blev den Puukare :)

hur mycket knackade du för att få till sidorna ?

bra jobbat

/Jocke som har en liten ide om en "deep purple" :D

Först till alla tack för kommentarerna, knacka aluminium med kulhammare är det minsta jobbet på denna kniv ca 10 min, har bestämt mej det blir en Black Sabath senare.

Publicerat

De här forumet har blivit as coolt. Forumet som jag besöker mest överlägset o rekommenderar vänner. Alla nya innovativa ideer som kommer upp är jätte kul.

Publicerat

De här forumet har blivit as coolt. Forumet som jag besöker mest överlägset o rekommenderar vänner. Alla nya innovativa ideer som kommer upp är jätte kul.

Håller helt me där :) blivit ett jäkla uppsving med nya knivar och knivmakare massa tips hjälp och ideer.

Som en stor familj :D

/Jocke

Publicerat

Riktigt kul ide med ett snyggt resultat! Det enda jag skulle fundera på är hur lätt aluminium repas, men det är som med allting annat som används, det skall synas! :) Snyggt jobbat och jag ser fram emot fler alster. Rock On!

Mvh / Karl-Erik

Publicerat

Randall har gjort en helmetalljaktkniv till en kirurg en gång. Nu finns det två. :)

Publicerat

Har Randall gjort det? Häftigt, den skulle jag vilja se bild på. Har du en länk man kan kolla.?

mvh Kimmo

Publicerat

Sorry, missminde mig det var R.W.Loveless. :unsure:

loveless.jpg

Publicerat

Vilken annorlunda men väldigt läcker kniv! :D

Publicerat

Kniven är väldigt cool ,men eftersom jag är levande matrial tönt så vurmar jag om trä :wub:

men som sagt kniven är cool o jag ser fram emot en knivslida som kan matcha kniven :lol:

och Black Sabbat kniven.

Wizard : hårdrocks tema på knivar... lööv it.

MVH

Eas

Publicerat

Först till alla tack för kommentarerna, knacka aluminium med kulhammare är det minsta jobbet på denna kniv ca 10 min, har bestämt mej det blir en Black Sabath senare.

Ha ha kul med hårdrocks teman. Ska bli kul att se både Blacksabath och Deep Purple knivarna.

Seved

Publicerat

Kommer hoppa på hård rocks temat och som min allra första kniv skapa "Deep Purple edc"

Projekt tråd kommer snart :)

/Jocke

Publicerat

Jag är också mer för levande material. Men jag ser helt klart en väldigt stor fördel med kniven. Den borde vara fenomenalt lätt att rengöra utan att ta skada. Därför ett mycket bra val som just brukskniv. Många varianter med trä, horn eller kombinationer därav behöver en hel del extra omvårdnad,t.ex. kompletterande oljning, när man använt och tvättat dem.

Publicerat
  • Författare

Kommer hoppa på hård rocks temat och som min allra första kniv skapa "Deep Purple edc"

Projekt tråd kommer snart :)

/Jocke

Kul ! Väntar med spänning.