Publicerat Mars 30, 201115 yr Jag ska nu sätta igång med mitt projektarbete och tanken var att jag ska bygga om ett gammalt uthus till ett viltslakteri, men lärarna vill ju gärna se vilka regler som egentligen måste följas när man ska ha ett eget slakteri. Om det finns någon som kan med dessa regler så kan du väl hojjta till;)
Publicerat Mars 30, 201115 yr Jag ska nu sätta igång med mitt projektarbete och tanken var att jag ska bygga om ett gammalt uthus till ett viltslakteri, men lärarna vill ju gärna se vilka regler som egentligen måste följas när man ska ha ett eget slakteri. Om det finns någon som kan med dessa regler så kan du väl hojjta till;) Dra ett PM till RW. Kan tänka mig att han har koll på vilka regler det finns.
Publicerat Mars 30, 201115 yr Eller läser du vidare här: http://www.slv.se/grupp2/Livsmedelsforetag/Primarproduktion/Jakt/?amp;epslanguage=sv
Publicerat Mars 31, 201115 yr Författare Ska höra lite där med RW. Å de e möjligt att dom har många å långa regler men då har ja ju mina egna som backupp
Publicerat Mars 31, 201115 yr Ska höra lite där med RW. Å de e möjligt att dom har många å långa regler men då har ja ju mina egna som backupp Ja är det bara regler du vill ha kan jag skriva lite åt dig!
Publicerat Mars 31, 201115 yr Författare Gör det:) det brukar ju bli himla bra när du sätter igång å planerar;)
Publicerat Mars 31, 201115 yr Kan säga att gustav4000 o jag har haft en PM diskussion och när det gäller slakt för eget bruk finns inga regler MEN sunt bondförnuft bör användas. Det ju aldrig fel att ha en lokal som är ändamålsenlig men det är helt frivilligt vilket är tur.
Publicerat April 2, 201115 yr Författare Ja det kanske jag kan få göra, om du ber riktigt snällt så kan Lina och Fanny få komma å lukta lite oxå om dom vill;) Så dom oxå för känna lukten av något dött;)
Publicerat April 2, 201115 yr Ja det kanske jag kan få göra, om du ber riktigt snällt så kan Lina och Fanny få komma å lukta lite oxå om dom vill;) Så dom oxå för känna lukten av något dött;) Tack för erbjudandet. Kan behövas efter en sån kort och dålig säsong.
Publicerat April 3, 201115 yr Författare ring bara ring så löser vi ju det;) vore trevligt att jaga lite oxå