Publicerat Mars 30, 201115 yr http://www.hylte-lantman.com/shop/sortiment.asp?what=visa&id=1575&kategori=169 Har någon testat denna sele?? Med reservation att länken ej funkar (blir ej förvånad) så kan jag säga så mycket att det verkar vara endast Genzo som har denna typ av astrohållare. Denna är enkel,endast för astro, finns en dubbel både för jaktradio och pejlen men vad jag funderar över är fastsättningen i själva klädesplagget. Själva funktionen verkar klockren, man fäller ner Astron så att den ligger plant = lättläst?? och kompassen fungerar och sen drar man i snöret så fälls den in. Man är redan köptorsk på grejor efter ett fåtal år som jaktintresserad (vill ej kalla mig jägare än). Det ligger drivor av brahagrejor hemma som aldrig skall komma till användning så nu ett försök att slippa göra en dålig affär ytterligare, släng gärna in tips och synpunkter, kanske det finns något bättre som man missat??
Publicerat Mars 31, 201115 yr Jag har en liknande variant monterad på min hundförarsäck. Väldigt smidigt att ha under praktisk jakt! Enda nackdelen är om man vill ha sin jaktradio på ungefär samma ställe som astron, då blir det lätt trångt och bökigt. men det planerar jag att lösa med ha jaktradion i ryggsäcken med headset till nästa säsong. Länk till den hållaren jag kör med: http://www.recon.se/stridsvast-tillbehor/snigel-stridsvast-tillbehor/snigel-design-ficka-gps-60-militargron
Publicerat Mars 31, 201115 yr http://www.hylte-lantman.com/shop/sortiment.asp?what=visa&id=1575&kategori=169 Har någon testat denna sele?? Med reservation att länken ej funkar (blir ej förvånad) så kan jag säga så mycket att det verkar vara endast Genzo som har denna typ av astrohållare. Denna är enkel,endast för astro, finns en dubbel både för jaktradio och pejlen men vad jag funderar över är fastsättningen i själva klädesplagget. Själva funktionen verkar klockren, man fäller ner Astron så att den ligger plant = lättläst?? och kompassen fungerar och sen drar man i snöret så fälls den in. Man är redan köptorsk på grejor efter ett fåtal år som jaktintresserad (vill ej kalla mig jägare än). Det ligger drivor av brahagrejor hemma som aldrig skall komma till användning så nu ett försök att slippa göra en dålig affär ytterligare, släng gärna in tips och synpunkter, kanske det finns något bättre som man missat?? Att det bara skulle vara Genzo som har denna typ av hållare stämmer väl inte riktigt. Garmin har ju en egen hållare med liknande funktion: http://www.garmin.se/node/32191
Publicerat Mars 31, 201115 yr Kör med den från Recon, riktigt bra! enkel att sitta bra på axelbandet till ryggsäcken!
Publicerat Mars 31, 201115 yr Har ni inte anställt en sådan där Fas 3:are från Arbetsförmedlingen som kartläsare? Kan starkt rekommenderas! Annars har de ju två samma funktion, olika design och förmodligen olika priser också?
Publicerat Mars 31, 201115 yr Författare Tackar för svaren men hur fäster man hållaren mot kroppen ? Genzo verkar ju vara en sele man tar på sig, kan vara halvknöligt om man har ryggsäck eller??? och den andra varianten ej garmins egna verkar det som att man bör ha en ryggsäck eller stridsele eller vad det nu var det de kallade den? Är det lättläst när man fäller ut gps?, ni som har dessa. Jag är ute efter något smidigt som är säkert, har tappat gpsen en gång som tur var hade det kommit snö så att det var bara att ta bakspåret. Vill ej uppleva den känslan att tappa den igen. Vill ha möjligheten att ha hållaren både med säck och utan.
Publicerat April 12, 201115 yr Tackar för svaren men hur fäster man hållaren mot kroppen ? Genzo verkar ju vara en sele man tar på sig, kan vara halvknöligt om man har ryggsäck eller??? och den andra varianten ej garmins egna verkar det som att man bör ha en ryggsäck eller stridsele eller vad det nu var det de kallade den? Är det lättläst när man fäller ut gps?, ni som har dessa. Jag är ute efter något smidigt som är säkert, har tappat gpsen en gång som tur var hade det kommit snö så att det var bara att ta bakspåret. Vill ej uppleva den känslan att tappa den igen. Vill ha möjligheten att ha hållaren både med säck och utan. Recon-modellen kan du fästa i bältet med om du vill.
Publicerat April 12, 201115 yr Recon-modellen kan du fästa i bältet med om du vill. Ingen risk att tappa den! jag har använt den i 4-5år först till vanlig gps sen till astron, min sitter på axelremmen och utfälld med normalantenn så kan man köra ganska raskt tempo och ändå ha den utfälld, lättläst och bra koll, med skogsantenn så sticker en ut lite långt och i besvärlig terräng fixar du säkert att något går sönder, och som skogstokig skriver den går att ha även i bältet, jag har själv komradion högst upp och astron nedanför på vänster sida då jag är högerskytt!