Publicerat Mars 30, 201115 yr Handlar alltså om gummit på en kikare, inget annat... Köpte precis en Carl Zeiss 6X30 B, kronans gamla kikare antar jag. Okulargummit eller va de nu heter i den ände man tittar i.. är lite torrsprickor i o har spruckit igenom på 2 ställen. Spelar iofs ingen roll men skulle vilja stoppa processen så det inte lossnar helt. Funkar det med salution o en remsa cykelslang eller lagningsbit. ? Eller nått annat limaktigt, silicon tror jag inte fäster men det kan ju finnas annat. Förbenat fin optik i dessa gamla kikare iallafall.
Publicerat Mars 30, 201115 yr Första som ploppar upp i skallen är Liquisole om det funkar vet jag inte Men det har grym vidhäftning och är flexibelt så borde funka
Publicerat Mars 30, 201115 yr Laddade ju med hur många "gummigrejor" somhelst... Rotunda självvulkaniserande tejp är ju lite av ett mirakel... Tror du inte att du skulle kunna fixa till det med så'n? Har själv gjort ett kikarmontage med dito och det klarar både en rejäl japan-jordbävning och efterföljande tsunami, garanterat! Så, nå'n form av stötdämpare borde du kunna få till. Vet inte men Clas i sjön eller Julia borde ha dundertejpen nu för tiden!?
Publicerat Mars 31, 201115 yr Liquesole såklart! Det är bland de bästa gummilimmen som finns att få tag på. Fäster på allt, bara underlaget är rengjort! Är ni någon gång i Ullared kan ni köpa tuberna för 50kr styck! Annars kostar de mellan 80-110kr.
Publicerat Mars 31, 201115 yr Jo Liquesole är otroligt bra åker aldrig på jakt utan en tub i packningen funkar att laga det mesta. MacGyver har sin silver tejp tänk vad han skulle fixa med Liquesole
Publicerat Mars 31, 201115 yr Jo Liquesole är otroligt bra åker aldrig på jakt utan en tub i packningen funkar att laga det mesta. MacGyver har sin silver tejp tänk vad han skulle fixa med Liquesole Så sant! På några timmar i fuktig miljö, får vi en fog som håller mot det mesta.
Publicerat Mars 31, 201115 yr Författare Liquesole såklart! Det är bland de bästa gummilimmen som finns att få tag på. Fäster på allt, bara underlaget är rengjort! Är ni någon gång i Ullared kan ni köpa tuberna för 50kr styck! Annars kostar de mellan 80-110kr. Rengjort.. hur o med vad ? Ullared ?? va är det ??
Publicerat Mars 31, 201115 yr Rengjort.. hur o med vad ? Ullared ?? va är det ?? T-sprit, aceton. Skölj sen med vanligt vatten - torka! Limma!!!!! Ullared - fråga din fru...
Publicerat Mars 31, 201115 yr Författare rengjort limmat o klart. Få se om de håller i morgon. O så får jag kolla om jag fick klet på linserna i morgon oxå när jag hämtat mina glömda läsglas...
Publicerat Mars 31, 201115 yr rengjort limmat o klart. Få se om de håller i morgon. O så får jag kolla om jag fick klet på linserna i morgon oxå när jag hämtat mina glömda läsglas... Och kikaren sitter varken fast vid bord eller händer? Det tar sig...
Publicerat Mars 31, 201115 yr Författare Och kikaren sitter varken fast vid bord eller händer? Det tar sig... Det förtäljer inte historien.. Dock finns det risk att det kommer sitta fast tejp i kletet... Tejpade en del för att hålla ihop sprickorna. Förresten.. har jag inte talat om att jag eldade ris häromdan på torpet.. En glöd for upp o satte sig mitt mellan ögonen så numera har jag indiskt kastmärke. Skitsnyggt faktiskt... Märket alltså.. inte det som är bakom..