Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

tips - billig Norma ammo för 30-06 & 308

Featured Replies

Publicerat

XXL har kampanj på ammo den här veckan, en ask Oryx för ovannämnda

kalibrar kostar 379 kr och jaktmatch askarna kostar 349 kr.

Riktigt billigt!!

Publicerat

Då förstår jag prissättningen hos Torbo Handels....

http://www.torsbohandels.com/

Konkurrens är aldrig fel!

Morris

Publicerat

Smålänska Vapen i Ingelstad har även de endel billig ammo. Till 308win fanns TXP för 395:- asken (den gamla normaasken).

Publicerat

Nu verkar det ha brunnit helt på nämnda handlare....99 spänn för både jaktammo matchen per ask. 1 spänn för gyttorp röda per ask ! :o

/M

Publicerat

Nu verkar det ha brunnit helt på nämnda handlare....99 spänn för både jaktammo matchen per ask. 1 spänn för gyttorp röda per ask ! :o

/M

+1

När kommer det upp en sådan butik till oss Norrlänningar?! Vi står ju för bövelen för septemberjakten som sörlänningarna tänker använda den inköpta ammunitionen på... ;)-_-

Publicerat

Det fanns .30-06 Oryx kvar på XXL Bromma i 1900-hugget idag i alla fall. Men jag hämtade i alla fall med mig 30 st rullstukade gyttorps röda, 35 gram.

Jag betalade 3 (TRE!) kronor för dessa 30 finplugg. Det fanns en hel del hagelplugg kvar, kanske 20+ förpackningar av varje hagelstorlek.

Publicerat

Hmm ska man upp tidigt och köra dryga 10 mil för detta erbjudande?

Skulle ju vara typiskt om man kommer upp och det är slutsålt <_<

Publicerat

Jag betalade 3 (TRE!) kronor för dessa 30 finplugg. Det fanns en hel del hagelplugg kvar, kanske 20+ förpackningar av varje hagelstorlek.

Gratulerar! ^_^ ^_^

Publicerat

Det fanns .30-06 Oryx kvar på XXL Bromma i 1900-hugget idag i alla fall. Men jag hämtade i alla fall med mig 30 st rullstukade gyttorps röda, 35 gram.

Tack för tipset, nu tar ja en öl till och behöver inte sätta mig mig i bilen 0800 imorn ;)

Publicerat
  • Författare

vaddå har xxl också 99 spänn asken nu??

=O måste dit imorrn!!

Publicerat
  • Författare

jahapp, det var slut sedan igår, men jag fick iaf tillbaka 400 kr på asken jag köpte förra veckan och 3 askar hagel för 3 kr gjorde mig nöjd!

Publicerat

Och Torsbo Handels har tagit bort all Norma ammo från sin hemsida vad jag kan se i alla fall.??????

Publicerat

jahapp, det var slut sedan igår, men jag fick iaf tillbaka 400 kr på asken jag köpte förra veckan och 3 askar hagel för 3 kr gjorde mig nöjd!

*Gilla*

Det är service de ;)

Publicerat

Jomen...även jag trodde i min enfald att det skulle finnas plugg kvar :wacko: Tänkte som så att jag blåser till Arninge då det kanske är mindre tryck på det varuhuset...men Icke, de hade sålt över 5000 plugg på tre dagar så man blev fett utan!

dock så fanns det hagelammo kvar så det blev 3 askar Gyttorpare röda för 3 spänn :P Å gumman fick nya dojor. :)

/M

Publicerat
  • Författare

...enligt en i personalen (på xxl i arninge) så hade någon som visat sig vara en vapenhandlare knallat in och köpt upp ALLT i 308 och 30-06 i nån av butikerna, och att dom efter det lagt till max 3 askar per person... :wacko:

Publicerat

var på torsbo för första gången igår, blev glatt överraskad över den rean :D

Publicerat

Ja sådana reor gillar vi! :wub:

Publicerat

men ödet vill ju tydligen inte att jag ska bli handladdare när man åker dit för att köpa verktyg och dom säljer oryx för ingenting :wacko:

Publicerat

var på torsbo för första gången igår, blev glatt överraskad över den rean :D

Ja sådana reor gillar vi! :wub:

Hepp, vad är det för rea vi pratar om här?

Jag ska till GBG tisdag-onsdag. Är jag sent ute?

//F

Publicerat

torsbo sålde oryx i dom flesta kalibrar- 99 kr, jaktmatch 99 kr och paket med tio gyttorp us 1,3 eller 5 för 1 krona. fast tror tyvärr att du är för sent ute <_<