Publicerat Mars 31, 201115 yr Här kommer nu lite bilder på helt färdig kniv. :-) Vad tycker ni? mvh Kimmo Lilja
Publicerat Mars 31, 201115 yr Riktigt riktigt snyggt, deserten är ju helt otrolig och slidan passar perfekt med sitt mönster och form, överdelen följer ju skaftets bakdel perfekt! Top job, en av dina bästa till och med! Mvh / Karl-Erik
Publicerat Mars 31, 201115 yr Där har du fått till det igen, det är nog det vackraste jag sett i knivväg, inte fööör pråligt. Grattis !
Publicerat Mars 31, 201115 yr Så jäkla vackert skit snygg vart slidan gillar hur du färgat den dessert skalorna är grymma nog visste ja du skulle få till en kanon kniv av bladet och misstänkte vacker dessert men här har du fan träffat mitt i prick /Jocke som väääntar på skalor från usa....
Publicerat Mars 31, 201115 yr Författare Tackar Vart en sån där kniv som jag funderar på att behålla .Har aldrig gjort någon kniv åt mig själv direkt under alla dessa år så kanske det blir den här. Vi får se , men jag ska ta en allvarlig funderare om den inte ska stanna hemma hos sin fader istället. hrc ligger på mellan 58-60 så det är inte så svårt att få skarp. Själv skärpte jag upp den bara lite med en platt diamant bryne o det var inga problem. mvh Kimmo
Publicerat Mars 31, 201115 yr Tror banne mig ni trimmar varandra till stordåd nu, ruskigt vacker kniv
Publicerat Mars 31, 201115 yr Här kommer nu lite bilder på helt färdig kniv. :-) Vad tycker ni? mvh Kimmo Lilja Är dessertkniven speciellt avsedd för att karva i torkat älgkött med??? Du har ju ett lass kvar i frysen förhoppningsvis om du har ätit upp det redan. Dom är snygga Kimmo! Jag hoppas att du får min buköppnare lika snygg också.:rolleyes:
Publicerat Mars 31, 201115 yr Den blev så jävla bra och även om jag verkligen vill ha den så tycker jag följande: Hade jag gjort en sådan kniv, inte för att dina andra alster är sämre på något sätt, men med så pass bra material och finish i hantverket hade jag fanimig behållt den! Och får du för dig att den måste säljas så ha inte för brått! Betvivlar inte en sekund att du kan göra en lika bra till men det var någonting speciellt med de träbitarna...
Publicerat Mars 31, 201115 yr Kimmo den är så jädrans fin så man nästan blir förbannad . behåll den snälla du . om du skall börja sammla på Kimmo Lilja knivar så e de dax nu fast om du säger att jag kan passa den åt dig så inte mig imot Ha det bäst Eas
Publicerat April 1, 201115 yr Ja du Kimmo! Dom träbitarna har nog vuxit nära ett guldträd.Riktigt nice kniv,men även slidan är sagolikt snygg. Behåll du den här istället och sälj en Randall Nicke (Lilltysken)
Publicerat April 1, 201115 yr Författare Tackar... Heh heh... Njaaa, även om jag skulle behålla så blir det fler Randalls. Hör av dig Nicke ikväll om du hinner snackar vi lite strunt runt knivar. mvh Kimmo
Publicerat April 1, 201115 yr Klart som fasen att den blev snygg, desertknivar används ju sist vid finare måltider
Publicerat April 1, 201115 yr Inte illa pinkat denna gången heller! Slidan är urläcker! Jo, kniven är också fin, men du har andra som jag tycker bättre om... Bara EN metmask på denna?