Publicerat Mars 31, 201115 yr Tjena längen sen man var här! I stövarabstinensen så har jag en undran! Har läst mycket om stövare och sett att många stövarvalpar kan ju börja driva långa drevtider redan första hösten. Och det är väl det man önskar att hunden ska visa tidigt jaktlust. Vad jag då undrar är det inte stor risk att dom kan bli förstörd i leder mm om dom börja driva längre drevtider innan dom är färdigutvecklade? Mvh Fredde
Publicerat Mars 31, 201115 yr Tjena längen sen man var här! I stövarabstinensen så har jag en undran! Har läst mycket om stövare och sett att många stövarvalpar kan ju börja driva långa drevtider redan första hösten. Och det är väl det man önskar att hunden ska visa tidigt jaktlust. Vad jag då undrar är det inte stor risk att dom kan bli förstörd i leder mm om dom börja driva längre drevtider innan dom är färdigutvecklade? Mvh Fredde Så kan det absolut vara. En hund ska inte belastas för hårt innan den är färdigväxt...