Publicerat April 2, 201115 yr Så blev Sioux kniven färdig en liten rackare bara 17,5 cm kort. Blev faktiskt riktigt förtjust över modellen när den blev färdig, vill absolut göra fler av denna modell.
Publicerat April 2, 201115 yr Riktigt snygg har du gjort bladet själv ? tycker modellen vart kanon och skulle göra sig fint på en större me bra jobbat Puukare /Jocke
Publicerat April 2, 201115 yr Författare Riktigt snygg har du gjort bladet själv ? tycker modellen vart kanon och skulle göra sig fint på en större me bra jobbat Puukare /Jocke Tack för det, nej bladet är köpt, jag har inte riktiga kunskapen och möjligheten än om blad tillverkning.
Publicerat April 2, 201115 yr Författare Berätta mer! Vad är det för stål, vad är det för trä? Etc. Bladet är 440c stål 75 mm kort och skaftet är i standard alrot, pinnarna i mässing.
Publicerat April 2, 201115 yr Författare Hur känns stålet. Känns det genomhärdat, tar det slipning bra? Inga problem med det stålet, eggen var riktigt rund (alltså då menar jag rund) då det kom, jag gick på det med Lansky stenar tills det blev så vasst att jag strimlar tunt papper i tunna strimlor.
Publicerat April 2, 201115 yr Man kan nog ta i en del med den kniven med tanke på hur bra du har lyckas med ergonomin! Man behöver inte ha långa blad jämt. Jag har börjat använda kortare och kortare blad själv och det passar mig utmärkt. Inga dåliga alster du gör Snart dags att testa att göra egna blad? Man behöver inte komplexa maskiner för detta. Det verktyget jag använder absolut mest är vinkelslip med kapskiva, slipskiva och lamellskiva. Det är inte mycket man inte klarar med det! Känner på mig att du har en hel del idéer på egna blad
Publicerat April 2, 201115 yr Författare Man kan nog ta i en del med den kniven med tanke på hur bra du har lyckas med ergonomin! Man behöver inte ha långa blad jämt. Jag har börjat använda kortare och kortare blad själv och det passar mig utmärkt. Inga dåliga alster du gör Snart dags att testa att göra egna blad? Man behöver inte komplexa maskiner för detta. Det verktyget jag använder absolut mest är vinkelslip med kapskiva, slipskiva och lamellskiva. Det är inte mycket man inte klarar med det! Känner på mig att du har en hel del idéer på egna blad Tack! Det är nog så verktyg för metall och trä har jag nog tillräckligt av, allt från gas och el svets till minsta pryl, det är bara det att komma sej igång. Ideer har jag föör många av. Men, man är ju bara nybörjare ännu.
Publicerat April 3, 201115 yr Nice! Gillar speciellt att den inte ser ut som de flesta andra modellerna i skaftet.