Publicerat April 3, 201115 yr Har problem med min ena mottagare. Har tre sändare, två dc30 och en dc40. I min ena handenhet funkar alla tre, men i den andra får jag inte in 40an. Har funkat tidigare. Men nu har jag bara kontakt nån gång ibland. Kan va på några meter den ena gången för att nästan gång inte få kontakt förrän på en km. Har även provat med Reines dc40, funkar bra. Några idéer? Har provat att byta id och strukit det och lagt in det igen. Ingen skillnad.
Publicerat April 3, 201115 yr Har problem med min ena mottagare. Har tre sändare, två dc30 och en dc40. I min ena handenhet funkar alla tre, men i den andra får jag inte in 40an. Har funkat tidigare. Men nu har jag bara kontakt nån gång ibland. Kan va på några meter den ena gången för att nästan gång inte få kontakt förrän på en km. Har även provat med Reines dc40, funkar bra. Några idéer? Har provat att byta id och strukit det och lagt in det igen. Ingen skillnad. Har råkat ut för exakt samma sak. Innan jag köpte de jag har idag så hade jag ett hemma på prov. Där var det så att handenheten och halsbandet inte fungerade ihop men handenheten fungerade med andra halsband och halsbandet fungerade med andra handenheter. Provade alla möjliga varianter med att ta bort enheter, stänga av och starta om, ladda ut batteri i halsband med mera men fick ingen ordning på det alls så jag lämnade tillbaka bägge. Alla halsbanden var DC30 dock. Har du uppdaterat mjukvaran i handenheten? I övrigt så är det enda förslaget att kontakta Garmin och se vad de har att säga.
Publicerat April 3, 201115 yr Författare Har uppdaterat. Tror det var 3.50. Och de har ju funkat ihop tidigare.
Publicerat April 3, 201115 yr Har uppdaterat. Tror det var 3.50. Och de har ju funkat ihop tidigare. Ja det var precis lika med dom jag hade på lån. De hade funkat ihop tidigare men så plötsligt funkade det inte. Prova att slå Garmin en signal och se.
Publicerat April 3, 201115 yr Har uppdaterat. Tror det var 3.50. Och de har ju funkat ihop tidigare. Hej Har du uppdaterat halsbandet eller bara handenheten. Om inte hade jag testat att uppdatera halsbandet om du nu får kontakt med det, har för mig att det rensa ur allt gammalt som kan ligga lagrat i halsbandet.
Publicerat April 3, 201115 yr Författare Hej Har du uppdaterat halsbandet eller bara handenheten. Om inte hade jag testat att uppdatera halsbandet om du nu får kontakt med det, har för mig att det rensa ur allt gammalt som kan ligga lagrat i halsbandet. Det halsbandet är uppdaterat till 3.60. Har provat lite till. Verkar som bara några enstaka signaler går fram. Kan komma in en uppdatering för att sen missa några stycken innan nästa kommer in. Men i andra mottagaren funkar det felfritt.
Publicerat April 3, 201115 yr Kollade runt lite på amerikanska forum och hittade en del liknande problem. De hade öppnat DC40 enheten och kopplat loss batteriet, låtit det vara så i ca 20 minuter, kopplat in det och då hade det fungerat igen. Kan det vara något? Hittade dock ingen beskrivning för hur man gör exakt på ett DC40 men här är i alla fall hur man gör på ett DC30. Hoppas det fungerar!
Publicerat April 3, 201115 yr Vet inte om detta hjälper men har haft liknande problem. Vad jag kan förstå, så verkar det som om inte halsband och handenhet inte får kontakt utav någon anledning under, ibland längre tid av ej kontakt, ibland utav uppstart av handenhet i samband med jakt och halsband ej är i närheten. Då verkar det som om handenheten kopplar bort detta halsband och man får återuppta kontakten genom att manuellt i handenheten tala om att handenhet och aktuellt halsband skall ha kontakt. Handenheten verkar helt enkelt uppfatta halsbandet som EJ aktivt och man får återaktivera halsbandet. Kommer inte ihåg exakt hur man gör, men har för mig att man går in under hundlista och (aktiverar halsbandet!!!??!) Man kan även där inaktivera halsband om man vill. Hoppas ni blir lite klokare och det är svaret på problemet....
Publicerat April 3, 201115 yr Författare Vet inte om detta hjälper men har haft liknande problem. Vad jag kan förstå, så verkar det som om inte halsband och handenhet inte får kontakt utav någon anledning under, ibland längre tid av ej kontakt, ibland utav uppstart av handenhet i samband med jakt och halsband ej är i närheten. Då verkar det som om handenheten kopplar bort detta halsband och man får återuppta kontakten genom att manuellt i handenheten tala om att handenhet och aktuellt halsband skall ha kontakt. Handenheten verkar helt enkelt uppfatta halsbandet som EJ aktivt och man får återaktivera halsbandet. Kommer inte ihåg exakt hur man gör, men har för mig att man går in under hundlista och (aktiverar halsbandet!!!??!) Man kan även där inaktivera halsband om man vill. Hoppas ni blir lite klokare och det är svaret på problemet.... Nej det är inte där det strular. Jag får ju in signal ibland. Idag kom det väl in en signal med 1-2min mellanrum. Men i den andra handenheten så kommer det signal var 10sek som jag har det inställt på.
Publicerat April 3, 201115 yr Nej det är inte där det strular. Jag får ju in signal ibland. Idag kom det väl in en signal med 1-2min mellanrum. Men i den andra handenheten så kommer det signal var 10sek som jag har det inställt på. Har precis uppgraderat min handenhet till 3.60, har för mig att det står i uppgraderingstexten något om kontakt med dc40. Anledningen till att jag updatera var felaktigheter i varningstexterna på Svenska o Norska. Hasse