Publicerat April 4, 201115 yr Skurebo 500.... Det visade sig vara en bra idé, detta med att bygga upp pistolgreppet. Jag har nu förvandlat mitt flacka pistolgrepp till ett brant sådant, och byggt ut det en bra bit åt höger. Nu ger pistolgreppet ett rusktigt bra stöd BÅDE för liggande och stående skytte eftersom jag gjorde en liten fix för lillfingret. Vid liggande skytte har jag kolvkontakt med tummuskelns framkant och med lillfingerspetsen. Vid stående skytte har jag ett bra grepp som dock ligger bra mycket längre fram än tidigare. Bilderna får tala för sig själva. Det ser inte så snyggt ut nu men jag skall förfina detta stegvis under vår och sommar. Jag kommer att fila, bygga på, etc etc etc. I Juli blir det till att slutföra och måla om kolven. Just nu är det bara en prototyp för att kolla hur den skjuter i olika ställningar. Men den känns - redan nu - ruskigt mycket bättre.
Publicerat April 4, 201115 yr Författare Och JA, ni får vända skärmen upp och ned om ni har problem med någon bild... :-) MVH! /HerrBerg
Publicerat April 4, 201115 yr Ser ut som du får ett riktigt trevligt grepp där. Vad har du nyttjat för matrial att bygga upp med ? Sedan kan man ju undra varför du gjort en extra fin ingjutning för lillfingret? Det sticker väl alltid rakt ut som när man dricker tee.
Publicerat April 4, 201115 yr Ser fint ut , har du använt Plastic Padding? Jag har själv liknande funderingar efter Skurebo500 men drar mej för att göra permanent åverkan på min HS-kolv. //Blyström
Publicerat April 4, 201115 yr Jag ska vara lite ärlig och säga att det blev inte speciellt snyggt men skjuter du bevisligen bättre efter operationen så är den lyckad
Publicerat April 4, 201115 yr Jag ska vara lite ärlig och säga att det blev inte speciellt snyggt men skjuter du bevisligen bättre efter operationen så är den lyckad Nu var du lite väl snäll, det ser ju för jävligt ut helt enkelt...
Publicerat April 4, 201115 yr Håller med fult som fan men det gör ingenting för Berg är nog snarare ute efter funktionen initialt. Var med och såg hur hans ögon tinrade efter de första försöken med tejp och kepsar och hans avfyrningar blev bättre. Så funktion före skönhet. Gissar att det blir bättre efter lite justeringar och färg. Det är tur att man har slutat med tjockskärmar för de är lite bökigt att hålla dem uppoch ner när man ska kolla på bilderna.
Publicerat April 4, 201115 yr Författare Håller med i skönhetsfrågorna Men det är snyggare än intejpade mercedeskepsar :ph34r: Hur som helst, det kommer att kladdas och duttas med detta under en tid framöver, och verifieras på skjutbana upprepade gånger. När jag är nöjd kommer jag - gissningsvis - att snygga till det en smula, lägga ett lager glasfiber på och måla hela kolven till helsvart.