Publicerat Mars 9, 200620 yr nån som fått kläm på vart det år att köpa vildkaniner?hade ju uppe den tråden tidigare i höstas.
Publicerat Mars 18, 200620 yr Är lite intriserad av att veta jag med. Är dom lätta att få stationära?
Publicerat Mars 21, 200620 yr Vad ni än gör skaffa er inte vildkaniner......dom förökar sig med blixtens hastighet. Vi fick in vildkaniner på gården för ett par år sedan (fan vet hur) och nu är det bara bekymmer. Det verkar inte spela nån roll hur mycket man skjuter, vi hänger helt enkelt inte med i deras förökningstakt. Efter nyår har jag skjutit 37 kaniner...varav 2st igårkväll. Jag är väl flitigast att skjuta men vi är ett par stycken som pangar kaniner så fort vi ser dom. Skulle tippa på att vi har skjutit totalt 60 kaniner sen nyår. Man kan tycka att dom är oförargeliga men dom ställer till en del faktiskt. I parken har dom barkat ett antal fruktträd nu i vinter och rosorna har fått mycket stryk. Till saken hör att dom är ganska svårjagade när dom väl etablerat sig bland hus, vedtravar, stenmurar mm. Om inte annat är det tidskrävande. Och det roliga i jakten går över fort. Tänk till både en och två ggr innnan ni sätter ut vildkaniner. Vildhog
Publicerat Mars 22, 200620 yr Författare ja, men mitt ute i skogen kan de väl inte ställa till med så mycke?fånga ett par levande och skicka över dem vildhog!
Publicerat Mars 22, 200620 yr ja, men mitt ute i skogen kan de väl inte ställa till med så mycke?fånga ett par levande och skicka över dem vildhog! Jag ska bara sätta ihop några fällor....ska bara hitta nån bra modell på fälla som går att tillverka i ett större antal. Men du får komma och hämta dom i så fall. Vildhog
Publicerat Mars 27, 200620 yr ja, men mitt ute i skogen kan de väl inte ställa till med så mycke?fånga ett par levande och skicka över dem vildhog! Hur tror du de kommer att trivas mitt i skogen?
Publicerat Mars 29, 200620 yr Författare musköt:vad jag menar är att vi bor mitt i skogen, här finns inga parker med fruktträd osv som var problemet i ett annat inlägg.och skulle man släppa ut dem i skogen så hade de väl inte suttit förstenade och svultit ihjäl, utan sökt sig till öppnare ytor.givetvis.
Publicerat Januari 22, 200719 yr ingen som har fångat nån nångång?Jag har gjort det som grabb. Simpel anordning , bur uppställd på pinne med snöre. Annars är ett bra sätt att fånga kaniner levande är med iller och nät. LÄnge sedan man fick vara med om det.
Publicerat Januari 23, 200719 yr Visst är väl kaniner väldigt goda ändå? Kalasgott...bättre än hare! I somras skrar jag ut ett antal ryggbitar av kanin och marinerade dom...la på grillen och det blev nåt så inihelvete gott! Det som blev kvar gjorde jag kaningryta på....helt suveränt det med. Nu är frysen full med kanin igen och det är jag inte ett dugg ledsen över! Gratis mat och det finns i överflöd.
Publicerat Januari 23, 200719 yr Det är bara att fånga så många ni vill vid Klarastrandsleden Det är väl inte riktigt lagligt va?
Publicerat Januari 25, 200719 yr Vad ni än gör skaffa er inte vildkaniner......dom förökar sig med blixtens hastighet.Vi fick in vildkaniner på gården för ett par år sedan (fan vet hur) och nu är det bara bekymmer. Det verkar inte spela nån roll hur mycket man skjuter, vi hänger helt enkelt inte med i deras förökningstakt. Efter nyår har jag skjutit 37 kaniner...varav 2st igårkväll. Jag är väl flitigast att skjuta men vi är ett par stycken som pangar kaniner så fort vi ser dom. Skulle tippa på att vi har skjutit totalt 60 kaniner sen nyår. Man kan tycka att dom är oförargeliga men dom ställer till en del faktiskt. I parken har dom barkat ett antal fruktträd nu i vinter och rosorna har fått mycket stryk. Fan om man haft en sådan kaninjakt Till saken hör att dom är ganska svårjagade när dom väl etablerat sig bland hus, vedtravar, stenmurar mm. Om inte annat är det tidskrävande. Och det roliga i jakten går över fort. Tänk till både en och två ggr innnan ni sätter ut vildkaniner. Vildhog