Publicerat April 5, 201115 yr Morjens, morjens! Medium här. En 17-årig kille från skärgården i Sydvästra Finland. Sen jag var lite har jag varit följt med pappa på älg- och fågeljakten. I högstadie tog jag jaktkort och jagade mycket guding på vårarna. Men vårjakten tog ju EU snabbt bort. Nu förtiden är det mest älg-, hjort- och rådjursjakt som gäller. Ibland också lite sjöfågel. Man får hoppas på första älgen faller i höst. Med spänning väntar jag också på att bockjakten ska komma igång. Medan jag väntar siktar jag in mig på ett jaktforum.
Publicerat April 5, 201115 yr Terve kitos makkara (har mycket begränsad finska ) Välkommen hit! Du har många landsfränder och ålänningar på forumet så du kanske kan skapa några lokala anknytningar också!
Publicerat April 5, 201115 yr Författare Terve kitos makkara (har mycket begränsad finska ) Välkommen hit! Du har många landsfränder och ålänningar på forumet så du kanske kan skapa några lokala anknytningar också! Tackar, jepp ska kolla in de! *kiitos Tack åt alla andra också!
Publicerat April 5, 201115 yr hej och hjärtligt välkommen till detta eminenta forum! Tyvärr tappade jag all finska jag kunde som liten då vi hade finska grannar. Bara några få - som alla andra också kan - typ...
Publicerat April 6, 201115 yr Författare hej och hjärtligt välkommen till detta eminenta forum! Tyvärr tappade jag all finska jag kunde som liten då vi hade finska grannar. Bara några få - som alla andra också kan - typ... Tack! Kan för övrigt säga att min finska inte heller är flytande eftersom man bara talar svenska i hemtrakten. Lite synd men men..