Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Blekning av trofé

Featured Replies

Publicerat

Rensade förra helgen frysen på en massa gamla rådjursskallar som legat där några år i väntan på trofekok. Efter att ha kokat och sågat mig igenom hela bunten åkte jag in till stan för att köpa väteperoxid ( för blekning av pannbenen). Detta visade sig dock numera vara en receptbelagd produkt ( vätereoxid 15%) på apoteket (sedan ett år tillbaka) :o . Vilket jäkla påhitt !!. Tanten på apoteket pratade om "harmonisering till EU-regler" m.m. <_< Hur skall man nu göra för att bleka sina horn själv ? Någon som har förslag/lösningar ?

Publicerat

Jag använder 17.5% väteperoxid från färghandeln och det går utmärkt att bleka troféer med.

Det tar bara lite längre tid... :blush:

Linda in hela rasket i hushållspapper som du blöter upp med väteperoxiden så är det klart mellan några timmar och dagen efter beroende på hur vit du vill ha den.

Anledningen till att man inte kan köpa starkare väteperoxid är av en annan anledning men det exakta receptet skriver jag inte här... (men det har med synnerligen lättblandade bomber att göra :ph34r:)

Publicerat
  • Författare

Jag använder 17.5% väteperoxid från färghandeln och det går utmärkt att bleka troféer med.

Det tar bara lite längre tid... :blush:

Linda in hela rasket i hushållspapper som du blöter upp med väteperoxiden så är det klart mellan några timmar och dagen efter beroende på hur vit du vill ha den.

Anledningen till att man inte kan köpa starkare väteperoxid är av en annan anledning men det exakta receptet skriver jag inte här... (men det har med synnerligen lättblandade bomber att göra :ph34r:)

...ja det är den jag själv använt under alla år, men är du säker på att det fortfarande går att köpa denna "styrka" (17,5%) i färghandeln ? Enligt kvinnan på apoteket så är all blandning över 3% receptbelagd sedan ett år tillbaka och får bara säljas på apoteket till den som innehar recept.

Publicerat

...ja det är den jag själv använt under alla år, men är du säker på att det fortfarande går att köpa denna "styrka" (17,5%) i färghandeln ? Enligt kvinnan på apoteket så är all blandning över 3% receptbelagd sedan ett år tillbaka och får bara säljas på apoteket till den som innehar recept.

...eller till de som måste rengöra saker inom bygg- och målarindustrin ;)

Jorå, det går hur bra som helst att handla väteperoxid, svavelyra och saltsyra om man inte är en finnig mopedåkare ( :P ), dock till svagare koncentrationer.

Publicerat
  • Författare

...eller till de som måste rengöra saker inom bygg- och målarindustrin ;)

Jorå, det går hur bra som helst att handla väteperoxid, svavelyra och saltsyra om man inte är en finnig mopedåkare ( :P ), dock till svagare koncentrationer.

...okey, då körde hon med "falsk marknadsföring" av sin ynkliga 3-procentiga blandning då. Den förslår ju inte till något vettigt :lol: Jag testar på färghandeln i morgon för starkare grejor, får vi se om de är mer medgörliga där ;)

Publicerat

Jag har några literflaskor med 17,5% hemma.

Du kan få lite av mig om du vill. Västerhaninge.

Mvh John

Publicerat

Köpte själv på färghandeln!

Apoteket suger !!! :angry: Du kan komma undan om du har Fskatt och du behöver köpa till firman. (men då ska det behövas för den huvudsakliga syslan!?) Jag skulle bereda skinn en gång och skulle köpa alun där men fick inte handla en burk pg av vikten men hur många små rör som hälst !!?? Knaskärringar som jobbar där.

Prova med färgaffärn !

/mvh.

Publicerat

Färghandlare säljer 17,5%. Och en del färghandlare kan ta hem 35% om man frågar.