Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

ny kolv, Howas

Featured Replies

Publicerat

Tja. Jag har lite planer på att modda min Vanguard lite med en ny kolv, nytt sikte, ljuddämpare alt. rekyldämpare samt nytt trycke. Men eftersom det bara är framtida planer och inte aktuellt "bygge" än, så kan jag inte lägga in den i projekttråden. Men jag tänkte slänga in en tråd ändå och fråga lite vad ni tycker om Howas nya kolv?

http://www.howa1500.com/item/79451_Knoxx_Grips_Pads_Stocks_KNX_K97501C_AXIOM_STK_HOW.aspx

Kände på denna när jag var på Karlssons Jakt i Enköping. Min första tanke var: "Gud, vad är det här för plastigt, sladdrigt skit?!?". Men när jag plockade upp den, studerade den närmare och svingade med den så måste jag erkänna att jag föll lite för den. Har inte kunnat fått den ur mina tankar. Och inte hjälpte det att den fick fina betyg i senaste vapentidningen heller ^^. Vad tror ni? kan det vara värt dryga 200$?. Känns så nu i alla fall.

Är för övrigt en Weatherby Vanguard .30-06, därav min starka vilja till tryckbyte =)

Publicerat

Visst är det skoj med lite nytt tänkande runt kolvar men jag tycker den var förskräckligt ful.

Sedan förstår jag inte att man gör kolven helt utan vettig undersida baktill det blir väldigt svårt att skjuta denna med någon typ av baksäck som stöd vilket känns konstigt då stocken annars för tankarna till precisions skytte.

Publicerat

Ser underbart praktisk ut i mina ögon.

Skulle gärna ha den till min 308:a, man kanske måste prata med regeringen om ett bössbyte igen. ;)

Skickad från min mobil

Publicerat

jag tycker den verkar suspekt billig, 200 dollar är inte mycket.

Publicerat
  • Författare

Visst är det skoj med lite nytt tänkande runt kolvar men jag tycker den var förskräckligt ful.

Sedan förstår jag inte att man gör kolven helt utan vettig undersida baktill det blir väldigt svårt att skjuta denna med någon typ av baksäck som stöd vilket känns konstigt då stocken annars för tankarna till precisions skytte.

jag kommer att använda mig utav en monopod som kommer hålla upp bakdelen, så det är inget problem. kände också så första gången jag såg den, men efter att ha hållit i den så var jag såld =).