Publicerat April 10, 201115 yr Polisen ringde mig i fredags och undrade vilken modell det var på vapenskåpet jag hade hemma. på licensansökningarna jag har lämnat in har jag skrivit att det är ett Nor-Lyx 1000 men det räckte visst inte utn dom ville veta vilken betäckning det var men jag kan inte hitta det någonstans det enda jag hittar är det som står nedan på bilden. Och då jag har ärvt det har jag inget kvitto heller Skåpet har 4 låskolvar. En uppe, en nere och två i sidan. i broschyren står det inget heller förutom att det är en nyckelkombination på 100.000 Det har inte varit några problem tidigare att söka licens. Mvh Daniel
Publicerat April 10, 201115 yr Polisen ringde mig i fredags och undrade vilken modell det var på vapenskåpet jag hade hemma. på licensansökningarna jag har lämnat in har jag skrivit att det är ett Nor-Lyx 1000 men det räckte visst inte utn dom ville veta vilken betäckning det var men jag kan inte hitta det någonstans det enda jag hittar är det som står nedan på bilden. Och då jag har ärvt det har jag inget kvitto heller Skåpet har 4 låskolvar. En uppe, en nere och två i sidan. i broschyren står det inget heller förutom att det är en nyckelkombination på 100.000 Det har inte varit några problem tidigare att söka licens. Mvh Daniel Tjena! Tror att det kan ha att göra med de nya reglerna angående vapenskåp. Kolla om du har någon märkning för SS 3492 eller SS-EN 1143-1 Grade 0? Om inte så behöver du kanske köpa ett nytt skåp som är godkänt men ring för säkerhetsskull till Nor-lyx och kolla med dom. /Stefan
Publicerat April 10, 201115 yr Författare Hittade detta på Nor-Lyx hemsida. Fråga Vapenskåp som inte har SS3494 märkning - finns det andra godkända märkningar? Svar Nej. Det är endast vapenskåp som är märkta med SS 3492 på insidan av dörren och endast med denna märkning. Kan detta verkligen stämma????
Publicerat April 10, 201115 yr Författare Mycket märkligt detta. Hittar inget om detta. Ska ringa till Norlyx i morgon och kolla.
Publicerat April 10, 201115 yr Författare Jag har ett Norlyx 1000 och det är märkt med ss nummer. // Ja tyvärr verkar det som att mitt är tillverkat innan 93 då det inte vart SS klassat utan bara godkänd av SSF. Frågan är ju om det visar sig att det INTE är godkänt vad man ska säga till polisen...
Publicerat April 10, 201115 yr Ja tyvärr verkar det som att mitt är tillverkat innan 93 då det inte vart SS klassat utan bara godkänd av SSF. Frågan är ju om det visar sig att det INTE är godkänt vad man ska säga till polisen... Upps funkar kanske...... //
Publicerat April 10, 201115 yr Ja tyvärr verkar det som att mitt är tillverkat innan 93 då det inte vart SS klassat utan bara godkänd av SSF. Frågan är ju om det visar sig att det INTE är godkänt vad man ska säga till polisen... Frågan är Skuris vad skåp är för "modell", kan det vara så att det är samma skåp, som bara har blivt "klassat"? Annars är det väl tyvärr så illa att det är ett nytt skåp som står överst på önskelistan
Publicerat April 10, 201115 yr Författare Som jag har fattat det utefter vad jag har läst så var mitt skåp godkänt tills årsskiftet 2010-2011 och det har ju redan vart ja ja vi får se vad Norlyx säger i morgon
Publicerat April 10, 201115 yr I någon av vapenblaskorna har jag läst att det kan finnas möjlighet att få ett gammalt skåp uppklassat till SS3492 med hjälp av låssmed. Sen om det krävs en av polisen utsedd låssmed vet jag inte. Kommer tyvärr inte ihåg var jag läste det men kan ju vara värt att kolla upp innan du kilar och köper ett nytt skåp. /Per
Publicerat April 11, 201115 yr Författare Efter prat med både Nor-lyx och lokal låssmed så blev det konstaterat att skåpet inte är godkänt och att det inte är lönsamt att klassa om det så ett nytt skåp blir det och det illa kvickt. Jag vet inte hur jag har fått för mig att det vart godkänt men men nu är det så. En fråga. Ska man välja det skåpet som är helt öppet eller ska man välja det som har hyllor i sidorna? Elektroniskt kodlås blir det i alla fall
Publicerat April 11, 201115 yr En fråga. Ska man välja det skåpet som är helt öppet eller ska man välja det som har hyllor i sidorna? Elektroniskt kodlås blir det i alla fall Mitt skåp köpte jag med sidohyllor. Nu är de bortmonterade med vinkelslip och kommer aldrig in i skåpet igen! Allt annat rappel som du vill ha i vapenskåpet kan du ju nu stoppa i det gamla!
Publicerat April 11, 201115 yr Författare Mitt skåp köpte jag med sidohyllor. Nu är de bortmonterade med vinkelslip och kommer aldrig in i skåpet igen! Allt annat rappel som du vill ha i vapenskåpet kan du ju nu stoppa i det gamla! Det var lite så jag tänkte. Får man förvara färdigladdade patroner och krut i ett ej godkänt skåp?