Publicerat April 10, 201115 yr Hej alla! Dom har avverkat en bit från "mitt" älgpass under vintern och sen förvarat virket runt mitt älgtorn, det är ganska mycket ris och grenar där nu. Frågan är om älgarna bryr sig i det och om jag bör röja bort det när snön smälter bort? Om jag vore älg och knallade runt i skogen barfota skulle i alla fall jag undvika det stället :-) Vad tror ni? Cheerio! /Rikard
Publicerat April 10, 201115 yr gör nog ingeting dom ser det nog mer det som ett födo tillgång eller nått och dom är ju van att det finns ris och kvistar och annat skit där dom är och gå så dom bryr sig nog inget men det beror ju på om det är i vägen för dig/eller nån som passare så kan det ju ta bort det och skogsbolagen brukar ju skicka ut en traktor eller nått och rensa avlägen på vissa ställen
Publicerat April 10, 201115 yr och skogsbolagen brukar ju skicka ut en traktor eller nått och rensa avlägen på vissa ställen Och det kommer dom göra mitt i älgjakten
Publicerat April 12, 201115 yr Författare *garv* Kanske bäst man kollar med markägaren om det är OK att jag rensar, så det inte dyker upp en maskin där under älgjakten :-) /Rikard