Publicerat April 11, 201115 yr Hmm fnular på detta med en extra bult vs extra låda för de på forat nu så aktuella WSM patronerna, i tanken borde man kunna arrangera med en PTG bult med magnum ansikte och Sako utdragare. Följdfrågor, med anledning av polisens synsätt på detta med växelsystem, är det omöjligt att få tillstånd på en lös magnumbult till ett Rem 700:a system, är det prismotiverad med en PTG bult, det ser ut som om man skulle kunna få till en sådan för runt 3000 kr dvs bulten plus utdragare och övriga delar eller är det mer prisvärt att köpa en pang, jag har hittat en del WSM-system för runt 11 000 kr, något jag anser är för dyrt. Synpunkter o funderingar är välkomna. /Christian
Publicerat April 11, 201115 yr Visst är en extra bult ett vettigt alternativ, men var det inte någon firma som sålt bultar utan att kalla dem vapendelar som hamnat i rejält blåsväder minns dock inte om det var Pacific
Publicerat April 11, 201115 yr Författare Jo men det verkar ha blåst över, ty firman rullar på som vanligt enligt vad jag erfar på webben. /Chris
Publicerat April 11, 201115 yr Har du kollat med Dave Tooley om han fortfarande vill exportera bultar utanför jänkeland? Det har väl varit lite si och så med det under senare tid om jag förstått saken rätt. Utbudet av begagnade wsmlås är väl kanske inte precis enormt så om du hittar en lämplig kandidat har väl mest att göra med om du har tid att vänta. Givet att du kan få loss en PTG bult så skulle jag köra på den lösningen 8 dagar i veckan, nu är jag inte riktigt uppdaterad på Farbror Blå's benägenhet att bevilja licenser på lösa bultar men det torde du väl vara rätt väl rustad att ta reda på tänker jag. Av rent egotrippade skäl så vore det bra att denna fråga blir belyst eftersom jag är intresserad av en extrabult till min T3:a Henrik
Publicerat April 11, 201115 yr Författare För att inte jaga mig blå efter något jag inte kan få så skall jag snällt fråga myndigheten hur det nu ligger till med detta? Är det stopp så är det ju det. Då blir det en mekanism i stället. Men jag instämmer otroligt mycket smidigare med en lös bult, undrars just vad myndigheten skulle säga om de insåg att jag med rätt inpassade prylar och en två/tre Rem 700:a lådor o tillhörande bultar kan leka plockepinn med dem... Nåja slut på dillet, återkommer. /Christian
Publicerat April 11, 201115 yr Det borde inte vara svårare att få en licens på en extra bult till jakt,borde vara likvärdigt som ett extra huvud (eller va det heter) till blazer. Jag har 2st extra bultar till en tävlings bössa..men det är inte riktigt samma sak enligt min licens handläggare. På tal om Ptg så hade dom nog det jobbigt ett tag...i alla fall enligt ett meil jag fick från dom. frågan är om dom löst det med att kunna exportera vapendelar dom hade ideer om Midway! Jag har själv likvärdiga ideer som dina då med 7mm saum och då vore det smöget med en extra bult istället för att operera orginal bulten till magnum. mvh christer