Publicerat April 12, 201115 yr Är det någon som har erfarenhet av kennelhosta vaccinet som sprutas upp i nosen? Skall enligt veterinären vara bättre än det andra vaccinet. Jycken kan dock få nedsatt luktsinne under upp till 14 dgr enligt vet. mvh rine
Publicerat April 12, 201115 yr Har provat det där när det var väldigt nytt, minns jag rätt så var det årligen man skulle ge detta och har de haft kennelhosta så får de det inte igen, jag är personligen emot allt skit man ska spruta i sig själv och hundarna, kan man bilda ett eget starkt immunförsvar är det naturligare och bättre, se bara på biverkningarna kring vaccinet för svininfluensan!
Publicerat April 12, 201115 yr Får hålla med Pertan här, kan man undvika att ge hundarna både det ena och det andra så ska man nog låta bli. Kennelhosta är ju inget livshotande tillstånd, dessutom är cirka hälften av all kennelhosta bakteriell och där funkar ju inte några vacciner. Så, har du inte alldeles speciella skäl så låt hellre bli, har hunden oturen att ändå drabbas så går ju allt över efter ett par veckors vila.
Publicerat April 13, 201115 yr Författare OK! Tack! Veterinären tyckte att jag skulle vaccinera men jag hoppar nog över det. mvh rine
Publicerat April 13, 201115 yr OK! Tack! Veterinären tyckte att jag skulle vaccinera men jag hoppar nog över det. mvh rine Ursäkta om jag trampar någon på tårna men veterinär vill ofta det för då tjänar de en extra hacka, tyvärr! jag har träffat massor av seriösa veterinärer men även deras motsats.