Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mårdhund

Featured Replies

Publicerat

För ett tag sen så lyckades Farsans grannes Schäfer att haffa en Mårdhund. Han hörde att det var ett jävla liv ute på gården och när han kom ut så såg han att Hunden slogs med nåt. Han kallade på Schäfern som släppte och kom och då såg han att det var en mårdhund som smet in i lagården. Slutade med att den blev inskickad för kontroll! :) Duktig schäfer :lol:

Publicerat

Här finns fler mådhundar som är arga...

• 3 weeks later...
Publicerat

tjenare! ni skall se till att ni tar kål på varenda mårdhund som kommer i er väg. bor i finland och vet hur det är att ha dom runt knutarna. men se fan till att dom seckert är döda :D dom har nämligen en tendens att låsats att vara döda :P

• 4 weeks later...
Publicerat

Stötte på ett gryt med lite aktivitet idag .... synd i dessa situationer då man inte har med sig en bra kamera, kanon bilder skulle man ha fått ...

post-377-0-56578000-1306265150_thumb.jpg

• 1 month later...
Publicerat

Inom eller utanför detaljplanerat?...

Om du menar Haparanda så får nog Happisborna besvara den frågan. Som jag har uppfattat det så är dom satta mot Torne älv. Dom kan ju simma Mårdhundarna, men hur strömt vatten dom klarar av vet jag inte, Hos mig är det väl detaljplanerat område men utanför tätorten. Så länge golfbanan finns kvar bakom huset så blir det då inga fler hus här iaf.biggrin.gif

Publicerat

Svärföräldrarna såg en på gräsmattat vid sommarstugan för ett par dagar sedan. Tänkte försöka nita den när jag åker upp om två veckor. Hur kommer man åt dem enklast? Åtel? Finnspets?

Publicerat

Om du menar Haparanda så får nog Happisborna besvara den frågan. Som jag har uppfattat det så är dom satta mot Torne älv. Dom kan ju simma Mårdhundarna, men hur strömt vatten dom klarar av vet jag inte, Hos mig är det väl detaljplanerat område men utanför tätorten. Så länge golfbanan finns kvar bakom huset så blir det då inga fler hus här iaf.biggrin.gif

Tätort eller inte spelar nog ingen större roll. Om det ens finns en juridisk definition...

Det luriga är att en golfbana så vitt jag vet alltid kräver en detaljplan. Har för mig att jag läst om några som skött om skyddsjakten på en golfbana och som råkade illa ut för att de inte ansökt om skottlossningstillstånd.

Är du osäker så får du väl sätta upp en fälla istället. För du tänker väl inte låta den komma undan?

Publicerat

Tätort eller inte spelar nog ingen större roll. Om det ens finns en juridisk definition...

Det luriga är att en golfbana så vitt jag vet alltid kräver en detaljplan. Har för mig att jag läst om några som skött om skyddsjakten på en golfbana och som råkade illa ut för att de inte ansökt om skottlossningstillstånd.

Är du osäker så får du väl sätta upp en fälla istället. För du tänker väl inte låta den komma undan?

Det här projektet är sanktionerat/stöds av Sv. Jägarförbundet Norrbotten och Länsstyrelsen Norrbotten.

Dom är några som håller på med den här jakten på heltid. Killen som var hit satte upp en åtelkamera bakom huset.

Publicerat

Svärföräldrarna såg en på gräsmattat vid sommarstugan för ett par dagar sedan. Tänkte försöka nita den när jag åker upp om två veckor. Hur kommer man åt dem enklast? Åtel? Finnspets?

Åtla med kamera. Så vet du när den är där. Vakta eller gå dit med hund dom tider den varit aktiv. Fälla är också effektivt.

Publicerat

Det här projektet är sanktionerat/stöds av Sv. Jägarförbundet Norrbotten och Länsstyrelsen Norrbotten.

Dom är några som håller på med den här jakten på heltid. Killen som var hit satte upp en åtelkamera bakom huset.

OK då är det nog bättre att låta bli. Om du inte kan ringa dem sedan du fått in den i fällan.

Om de tar den kan de nämnligen sätta en sändare på den och sedan tar de "hela grytet".

Fast det hade du kanske redan koll på eftersom du släppte den...