Publicerat Mars 11, 200620 yr Så där nu är första dressyrpasset avklarat, och det gick bra. Väldigt bra t. o. m. ;D Jag lät dom andra hundarna som var med att provocera henne ordentligt medans hon låg. Dom gick inte mer än en meter från henne och hon låg kvar fast jag inte var jämte henne eller höll i kopplet under tiden. Det är skojigt när det går så bra och man inte behöver står och hålla koppel m. m.
Publicerat Mars 11, 200620 yr Dressyr?? vad är det höll jag på att säga håller på att jobba med min lille tysk, ju mer jag jobbar med han, destu mer inser jag hur långt jag har kvar. Hur gammal är din hund Isjonsson?
Publicerat Mars 11, 200620 yr Författare Dressyr?? vad är det höll jag på att säga håller på att jobba med min lille tysk, ju mer jag jobbar med han, destu mer inser jag hur långt jag har kvar. Hur gammal är din hund Isjonsson? 11 mån 30 mars. Hon sover väldigt gott just nu. Hon har fått tänka ännu mera idag när det var flera hundar som deltog. Jag jobbar ca. 2-2 1/2 tim/dag just nu och nu lägger största tyngden på apportbiten. Jag kör flera småpass ist för långa pass.
Publicerat Mars 12, 200620 yr Författare Nu är dressyrkursen avslutad med gott resultat. Det blev inga fadäser för våran del, och det var nästan så att jag fick färdigt apportbiten också under tiden. Nu är det bara att träna ännu tag till med den biten så får hon avlägga apportprovet inom en snar framtid förhoppningsvis.