Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Inkjutning nytt vapen klass 1

Featured Replies

Publicerat

Hej,

Jag har precis köpt mitt första klass 1 vapen Kaliber 30.06 med kikarsikte. Jag tänkte nu ta mig ut till skjutbana i stockholmstrakten för att skjuta in det och ställa in siktet.

Är det ngn som har tips på bra skjutbana? + Vet ni om det finns någonstans med instruktör/hjälp? Jag har inte skjutit kula på flera år och skulle gärna ha lite hjälp i början! :)

Publicerat

Välkommen till forumet!

Spännande med ny bössa. Tala gärna om vad det är för grejor du köpt och hur/vad du tänkt att jaga med den. Då kommer du säkert få en massa tips på ammotyper och inskjutning. Är ganska säker på att någon 08:a kommer att erbjuda guidning till/på någon bana i krokarna inom kort.

mvh/Må

Publicerat

Vet inte vart i Stockholm du bor men både Haninge och Huddinge är relativt lättillgängliga. Haninge öppnar dessutom för allmänheten idag har jag för mig så om du åker dit är det säkert folk vid inskjutningsbanan.

Det är bara att fråga om nån har lust att hjälpa till så ordnar det sig säkert.

Kolla hemsidorna också. Där ser du öppettider och vilka tider det är skottlossningsförbud.

Mvh. Fitzo

Publicerat

Glömde.

Inte för att jag är någon superexpert på inskjutning men jag kan åtminstone bidra med det lilla jag kan nån gång nästa vecka om du inte blir klar innan dess.

Vi kan höras via pm om det blir aktuellt.

//F

Publicerat
  • Författare

Tack för snabba svar!

Jag har jagat en del med hagel men har precis köpt kulvapen för att jaga lite mer hjort, älg & gris. Det är ett nytt cz gevär med nikon 10x50 sikte.

Blir jakt först i höst men tänkte försöka komma ut en hel del och skjuta in mig nu i vår.

Skickar PM till dig Fitzo!

// Fredrik

Publicerat

Rosersberg har du inskjutningsbana öppen!

Kan du imorgon på fm så kan jag hänga på!

Publicerat
  • Författare

Kan tyvärr inte imorgon förmiddag men tack för erbjudandet!

Publicerat

om det är sprillans nytt och inte skjutet på fabrik, så kom för guds skull ihåg inbreakningen!! =)

• 3 weeks later...
Publicerat

Mitt förra konto slutade funka så jag skapade nytt och skriver igen. Någon som ska ut och skjuta i denna/nästa vecka som kan tänka sig att hjälpa till att visa mig lite hur det funkar på skjutbanan och kanske hjälpa mig med inskjutningen? All hjälp mottages tacksamt.

Publicerat

Mitt förra konto slutade funka så jag skapade nytt och skriver igen. Någon som ska ut och skjuta i denna/nästa vecka som kan tänka sig att hjälpa till att visa mig lite hur det funkar på skjutbanan och kanske hjälpa mig med inskjutningen? All hjälp mottages tacksamt.

Du har PM

Mvh. Fitz