Publicerat April 13, 201115 yr Hej, Jag har precis köpt mitt första klass 1 vapen Kaliber 30.06 med kikarsikte. Jag tänkte nu ta mig ut till skjutbana i stockholmstrakten för att skjuta in det och ställa in siktet. Är det ngn som har tips på bra skjutbana? + Vet ni om det finns någonstans med instruktör/hjälp? Jag har inte skjutit kula på flera år och skulle gärna ha lite hjälp i början!
Publicerat April 13, 201115 yr Välkommen till forumet! Spännande med ny bössa. Tala gärna om vad det är för grejor du köpt och hur/vad du tänkt att jaga med den. Då kommer du säkert få en massa tips på ammotyper och inskjutning. Är ganska säker på att någon 08:a kommer att erbjuda guidning till/på någon bana i krokarna inom kort. mvh/Må
Publicerat April 13, 201115 yr Vet inte vart i Stockholm du bor men både Haninge och Huddinge är relativt lättillgängliga. Haninge öppnar dessutom för allmänheten idag har jag för mig så om du åker dit är det säkert folk vid inskjutningsbanan. Det är bara att fråga om nån har lust att hjälpa till så ordnar det sig säkert. Kolla hemsidorna också. Där ser du öppettider och vilka tider det är skottlossningsförbud. Mvh. Fitzo
Publicerat April 13, 201115 yr Glömde. Inte för att jag är någon superexpert på inskjutning men jag kan åtminstone bidra med det lilla jag kan nån gång nästa vecka om du inte blir klar innan dess. Vi kan höras via pm om det blir aktuellt. //F
Publicerat April 13, 201115 yr Författare Tack för snabba svar! Jag har jagat en del med hagel men har precis köpt kulvapen för att jaga lite mer hjort, älg & gris. Det är ett nytt cz gevär med nikon 10x50 sikte. Blir jakt först i höst men tänkte försöka komma ut en hel del och skjuta in mig nu i vår. Skickar PM till dig Fitzo! // Fredrik
Publicerat April 13, 201115 yr Rosersberg har du inskjutningsbana öppen! Kan du imorgon på fm så kan jag hänga på!
Publicerat April 13, 201115 yr Författare Kan tyvärr inte imorgon förmiddag men tack för erbjudandet!
Publicerat April 13, 201115 yr om det är sprillans nytt och inte skjutet på fabrik, så kom för guds skull ihåg inbreakningen!! =)
Publicerat April 30, 201114 yr Mitt förra konto slutade funka så jag skapade nytt och skriver igen. Någon som ska ut och skjuta i denna/nästa vecka som kan tänka sig att hjälpa till att visa mig lite hur det funkar på skjutbanan och kanske hjälpa mig med inskjutningen? All hjälp mottages tacksamt.
Publicerat April 30, 201114 yr Mitt förra konto slutade funka så jag skapade nytt och skriver igen. Någon som ska ut och skjuta i denna/nästa vecka som kan tänka sig att hjälpa till att visa mig lite hur det funkar på skjutbanan och kanske hjälpa mig med inskjutningen? All hjälp mottages tacksamt. Du har PM Mvh. Fitz