Publicerat April 14, 201115 yr Jag rengjorde min Howa igår efter ca 40 skott. Solvent, gnugga, torra lappar rent och fint. Sen på med sweets kopparlösare, låta verka, stå ut med ammoniakstanken. Första lappen liiiite blå. Andra helt vit? Har inte gjort någon speciellt seriös breakin. Kan det vara så att den helt enkelt knappt mantlar alls, eller gör jag något fel? Läser ju en del som får gnugga i timmar för att få bort kopparen, så lite misstänksam blir jag ju.
Publicerat April 14, 201115 yr Jag rengjorde min Howa igår efter ca 40 skott. Solvent, gnugga, torra lappar rent och fint. Sen på med sweets kopparlösare, låta verka, stå ut med ammoniakstanken. Första lappen liiiite blå. Andra helt vit? Har inte gjort någon speciellt seriös breakin. Kan det vara så att den helt enkelt knappt mantlar alls, eller gör jag något fel? Läser ju en del som får gnugga i timmar för att få bort kopparen, så lite misstänksam blir jag ju. Skjuter du med kopparmantlad kula då? :-)
Publicerat April 14, 201115 yr Hur länge lät du sweets'en sitta? I övrigt så är det väl bara å gratulera till en pipa du slipper gör rent tamejfan hela tiden om det nu är så väl.
Publicerat April 14, 201115 yr Författare Skjuter du med kopparmantlad kula då? :-) Jo, det är ju en .308 så det finns dåligt med omantlade kulor. Hur länge lät du sweets'en sitta? I övrigt så är det väl bara å gratulera till en pipa du slipper gör rent tamejfan hela tiden om det nu är så väl. Körde två omgångar, kanske 3-5 minuter per gång.
Publicerat April 14, 201115 yr Jag känner igen det. Gjorde en break-in med min 9,3x62 och det finns knappt någon koppar i pipan. Jag sköt ca 100 skott med rengöring efter varje skott. Har skjutit ca 250 skott med den i vinter
Publicerat April 14, 201115 yr Visst kan det vara så att pipan inte mantlar nämnvärt, men har du färsk sweets? Kopparlösare med ammoniak tappar stinget rätt fort så är burken över 1år kan den bli verkningslös
Publicerat April 14, 201115 yr Författare Visst kan det vara så att pipan inte mantlar nämnvärt, men har du färsk sweets? Kopparlösare med ammoniak tappar stinget rätt fort så är burken över 1år kan den bli verkningslös Köpte den nyss så den borde vara färsk, men det vet jag ju inte såklart. Stinker ammoniak iallafall så lite drag borde det vara kvar i den.
Publicerat April 14, 201115 yr Köpte den nyss så den borde vara färsk, men det vet jag ju inte såklart. Stinker ammoniak iallafall så lite drag borde det vara kvar i den. Är den ny och var förseglad så kan du nog glädjas över turen att fått en bra pipa som inte mantlar.