Publicerat April 17, 201115 yr Finns det någon snäll pojke eller flicka som mot en peng kan hjälpa mig att rita i gränser på friluftskartan och sen få in den i min Astro??? Har försökt med Mapsource men då jag är blondin så var det kört från början. Har bara friluftskartan på minneskort men för att kunna rita och överföra till Astro så har jag hört att man måste ha skivan. Har kartor på min jaktmark men kan som sagt inte rita och överföra. Så jag behöver verkligen hjälp av någon kunnig snäll människa.
Publicerat April 17, 201115 yr Hej Jag ritade in "tracks" tror jag det kallas i mapsource, och förde sedan in enbart dessa in i handenheten. Vips så har du gränsen inritad. OBS det måste ritas i en hel linje med brytningar där gränserna viker av. Lite trassligt i början men sen sitter det när du kommer på hur man skall göra
Publicerat April 21, 201115 yr Fanns ett reportage i nån jakttidning för ca 6 mån sedan ang detta. De rekommenderade att använda Photoshop för markeringarna, samt Mapsource för införandet tillbaks till GPSén. Kommer tyvärr inte ihåg vilken tidning det var, men någon på forumet kanske gör det.??