Publicerat April 18, 201115 yr Jag har planer på att köpa mig ett lite dyrare långhålls sikte. Dock tillåter inte kassan detta nu.. Vad tror ni om Bushnells Elite Tactical 3200 med fast förstoring på 10X? 3.800SEK Ingen parallax, och hur tror ni att den funkar på t.ex vanliga älgjakten? Annars får jag köpa en vanlig 3-9 el.d. men jag vill ha Target Turrets... Andra förslag?
Publicerat April 18, 201115 yr mitt förslag är att köpa beggat vad du än ska köpa, för mig skulle det siktet vara mycket opassande på älgjakt om vi inte pratar papp älg.
Publicerat April 18, 201115 yr Författare mitt förslag är att köpa beggat vad du än ska köpa, för mig skulle det siktet vara mycket opassande på älgjakt om vi inte pratar papp älg. Ja, blocket söks ivrigt. Älgjakten är väl inte prio, jag går ut första veckan och sitter på pass sen är jag inte ute mer. Det är smygjakt/lockjakt på rå och räv samt toppfågel som gäller för mig. Och timmarna på banan förstås. Skulle sitta fint med S&Bs nya PMII 3-20 men pengarna finns inte.
Publicerat April 18, 201115 yr Hade ett Sightron 3-9x40 med mildot på 22:an som jag sålde. Rätt hygglig optik för den lilla pengen. Vet inte vad det kostar, köpte mitt från staterna begat men är nog inte allt för dyr.
Publicerat April 18, 201115 yr Bushnells Elite 3200 10x40 är ett prisvärt sikte för långhållsskytte har ett själv det trackar perfekt och har 80moa på höjden köpte mitt från en import för 1700. Nackdelen visar sig om man testar siktet i dåligt ljus då försvinner riktmedlet fort men som dag sikte duger det gott.
Publicerat April 19, 201115 yr Författare Jag har aldrig vågat mig på en import från staterna. Vad brukar frakt gå på för ett sikte? Bästa stället att hitta sikten på?
Publicerat April 19, 201115 yr Jag har aldrig vågat mig på en import från staterna. Vad brukar frakt gå på för ett sikte? Bästa stället att hitta sikten på? Jag har beställt från england, funkar bra. Länk: http://www.scopesdirect.co.uk/
Publicerat April 29, 201114 yr Författare Jag har beställt från england, funkar bra. Länk: http://www.scopesdirect.co.uk/ Blev en beställning från scopesdirect. Bushnell glugg, warne 20moa bas och ringar Sparade över 2000 på detta. Får se när posten trillar in