Publicerat April 19, 201115 yr Om man känner för att vässa på bössan lite: http://www.dandtcustomgunworks.websitetoolbox.com/post?id=5148202 Raggarö
Publicerat April 19, 201115 yr Om man känner för att vässa på bössan lite: http://www.dandtcust...post?id=5148202 Raggarö Det här kallar jag för vässat.
Publicerat April 19, 201115 yr Tja, visst är det extremt men å andra sidan, den skjuter runt 30 mm på 600 meter, det är ganska så påtagliga resultat. Men det är klart anser man det som en excess ja då skall man ha en annan pang. /Christian
Publicerat April 19, 201115 yr Tja, visst är det extremt men å andra sidan, den skjuter runt 30 mm på 600 meter, det är ganska så påtagliga resultat. Men det är klart anser man det som en excess ja då skall man ha en annan pang. /Christian Det är sanslöst bra att skjuta 30mm på 600 yards och med 85gr. gameking är det egentligen helt omöjligt Jag påstår inte att det inte stämmer men tror det ska till en fenomenal vindläsning för att klara sådan serier.
Publicerat April 19, 201115 yr Författare Man kan ju iofs nogsamt välja vindstilla dagar (vindstilla alla 600 yardsen) för skyttet. Raggarö
Publicerat April 19, 201115 yr Man kan ju iofs nogsamt välja vindstilla dagar (vindstilla alla 600 yardsen) för skyttet. Raggarö Fast slaka vimplar brukar göra det ännu svårare att skjuta riktigt tätt det låter tokigt men faktum är att det förekommer rörelser i luften även när det är "vindstilla" dagar och dessa små ändringar gör stora utslag på tavlan. Visst ska man träffa något är minst möjliga vind att föredra men för max precision är en lugn stadig vind faktiskt bättre, den tar även bort lite markmirrage som oftast är väldigt besvärande när det inte blåser. Bössan skjuter bevisligen väldigt bra men det jag försöker få fram är att man måste ha slumpen med sig för att kunna prestera 30mm med den kulan på 600 yard.
Publicerat April 20, 201115 yr Lars mfl- om man surfar runt lite på den där sidan så framgår det smeden verkligen kan skjuta, nästan läskigt tätt, konsekvent, samt att just han verkar få 85 grains Sierra att slå lite bättre än den egentligen skall. /Christian