Publicerat April 19, 201115 yr Är ny på denna sida, så ni kanske tagit upp detta tidigare... men hittade inget.. Elmia är bokat sedan januari, har varit där tidigare, riktig höjdare, men skulle det inte vara trevligt att förlänga dagarna på något trevligt ställe med några kalla och diskutera dagens affärer "jägare emellan"? För mig veterligen är det väl inget som mässan arrangerar? Det kommer ju bra med jägare från Sveriges alla hörn, så om alla (förhoppningsvis ) skulle satsa på samma ställe skulle det kunna bli riktigt kul! Finns någon vänligt inställd själ med lokalkännedom här, så kanske denna skulle kunna tipsa om något bra ställe?
Publicerat April 19, 201115 yr Tänker du dig en krog eller liknanade? Jag måste erkänna att trots att jag är "inföding" har jag inte den blekaste, det var så länge sedan jag var på lokal i hemstaden att jag inte ens vet vd de flesta ställena heter! Alla pratar om "piren" nere i hamnen, men i början av juni lär det vara så mycket folk där att det kan bli svårt att komma till. Jag ska höra på jobbet vad som kan lämpa sig...
Publicerat April 19, 201115 yr Författare Ja en krog funkar säkert... men nåt ställe där det även finns möjlighet att sitta och snacka utan att behöva skrika upp halsmandlarna, lämpar sig kanske ännu bättre... Men beror väl lite på vad som finns som sagt!
Publicerat April 20, 201115 yr Brukar väl vara fester på området. Men det av väl mest dom som jobbar där iof.
Publicerat April 20, 201115 yr Ställen att träffas på i Jönköping där det inte spelas hög musik så att halsmandlarna ryker när man skall prata... Scandic Elmia - Om man bor på Elmia området eller i närheten Skall man vara mer centralt så finns Piren som nämndes har ju rätt många ställen men för att få plats så kan man behöva boka bord.. Twin city- Stor uteplats. Det blir dock hög musik ju mer klockan tickar Bishop arms - Lätt att sitta ned och prata och väldigt många olika öl samt whisky Murphys - Lite osäker på hur hög musik de kör Sir Simon - Har bara ätit lunch där men tror de har pub på kvällen Pipes of Scotland - Ungefär samma som Bishop arms Rydbergs - Hette Amadeus tidigare Samt några till... men nu skall jag dricka kaffe
Publicerat April 20, 201115 yr Njae Föreslår att man glömmer Piren, Twin och Bishops och egentligen alla krogarna som har uteserveringar "mitt i smeten" om man vill ha en chans att få sittplatser där man kan köra "jaktsnack". Om man nu inte är ett gäng som beställer bord. Föreslår nog "Bistro Boheme" (Gamla Enkelt/Tapeten) Inte för att det är bättre än något annat ställe utan för att det är lättare att droppa in. Ligger dessutom hyffsat långt Österut så det finns möjlighet att vingla till från Elmia. Skulle tro att vi talar om ca 20-30min promenad. Pipes of Scotland ligger på Väster men har också "lagom" mycket folk. Fördelen är att den som framåt småtimmarna vill lägga ner snacket och istället ge sig ut och Jaga höns eller lammkött så finns lämpliga vattenhål runtomkring. Har jag hört.
Publicerat April 20, 201115 yr Tänkte föreslå Enkelt också pga av läget och att det iaf tidigare varit ett trevligt ställe men hade inte koll på vad det hette numera.
Publicerat April 20, 201115 yr Scandic är ett rätt hett tips, brukar vara en j-la massa mässfolk där.. De flesta gånger vi varit där så har vi bott där. Något år bodde vi på campingen med, riktigt trevligt! Mvh!
Publicerat April 20, 201115 yr Tror nog att scandic vore bäst också. Det ligge rju klart närmast mässområdet och man behöver ju inte bo på hotellet för att gå in dit och snacka över ett par öl. Och för de som önskar jaga lammkött, hönor eller annat högvilt så går det buss till och från stan hela natten med jämna mellanrum vilket tar ca 10 min enkel resa.
Publicerat April 20, 201115 yr Kan ta med mig ett 20 manna militärtält och så kan vi slå upp vår egen lilla "koloni" på campingen
Publicerat April 20, 201115 yr Med tanke på grann tråden så verkar JohnBauer hett också. Ligger lite mer centralt och de har bar öppen för allmänheten... fast de som skall bo där verkar vara väldigt intresserade av bastuaktiviteter.
Publicerat April 23, 201115 yr Med tanke på grann tråden så verkar JohnBauer hett också. Ligger lite mer centralt och de har bar öppen för allmänheten... fast de som skall bo där verkar vara väldigt intresserade av bastuaktiviteter. Vi kommer vara där med finsk och upplänskt pack,så där tror jag man är för andra gången (första&sista)