Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

naturlig horn

Featured Replies

Publicerat

Hej Forumister.

Kan inte visa upp något jag gjort på sistone eftersom jag inte haft tid att göra någon kniv på ett tag. Vad jag kan visa iallafall är en kniv jag gjorde några veckor sedan av kronhjorts horn, mässing o dessert ironwood. En mindre broder till Randall kniven.En mindre händig kniv med en blad längd på ca 8 cm.

Så fort jag får tid över så blir det att göra slida men jag vet inte riktigt när :-(

Kan tänka mig att alla inte gillar naturlig horn men en del gör det säkert :-) Jag är en av den då de sitter kanon i näven om man hittar rätt bit.

mvh Kimmo Lilja

stag1.jpg

Publicerat

Hej Forumister.

Kan inte visa upp något jag gjort på sistone eftersom jag inte haft tid att göra någon kniv på ett tag. Vad jag kan visa iallafall är en kniv jag gjorde några veckor sedan av kronhjorts horn, mässing o dessert ironwood. En mindre broder till Randall kniven.En mindre händig kniv med en blad längd på ca 8 cm.

Så fort jag får tid över så blir det att göra slida men jag vet inte riktigt när :-(

Kan tänka mig att alla inte gillar naturlig horn men en del gör det säkert :-) Jag är en av den då de sitter kanon i näven om man hittar rätt bit.

mvh Kimmo Lilja

stag1.jpg

Snygg!!

Är du intresserad av dovhjorthorn?

Publicerat

:wub:

Jag håller med dig fullständigt Kimmo, det handlar bara om att hitta rätt hornbit. Snyggt hantverk som vanligt ;)

Publicerat
  • Författare

Hej o tackar.

Visst är jag intresserad av dovhjort horn. Du ser om det finns bitar som kan passa som skaft. Jag sågar ut dem med bandsåg :-)

Publicerat

Grym!

Fyller du märgen med epoxy eller?

Jag har en del horn av kron hemma men ratade allt pga märgen...

Kanske det går att använda ändå?

Publicerat
  • Författare

Hej.

Visst går det att använda bitar som är naturliga om man hittar en bra form.Man kan inte börja slipa på kronhjort horn eller dov då märgen kommer fram rätt snart men som naturliga skaft former är det kanon o vackert. Änden är bara att föersegla med epoxy blandat med slip damm.

Blir fint.

Publicerat

Hej Forumister.

mvh Kimmo Lilja

stag1.jpg

Den blev man inte ledsen av att vila ögonen på!! :wub: Jag gillar dessutom den typen av blad skarpt. ^_^

Publicerat

Kimmo den där horn kniven är helt rätt. fasen så snygg. :wub:

och om du inte gillar den så kan jag passa den... eller dom :wub:

Ha det bäst o ta hand om familj o fars gubben din

Eas

Publicerat

Snygga arbeten kompis!:D

Publicerat

Jodå, horn funkar bra för mig! Riktigt tjusigt och du verkar ha fått tag på rätt bit där!

Mvh / Karl-Erik

Publicerat
  • Författare

Tackar.

Vet att jag gick runt en bra stund o leta i lådorna.

Publicerat

Tackar.

Vet att jag gick runt en bra stund o leta i lådorna.

Du fick "lön för mödan". ;):)

Publicerat

Jäkligt snyggt Kimmo. :)

Seved

Publicerat
  • Författare

här kommer slidan till den.

ett-138.jpg

Publicerat

KIMMO !

Finns det intresse för ek...? Och hur skall den i så fall vara lagrad/torkad...? -_-

Publicerat
  • Författare

Hej.,

Ek kan vara snyggt om det är rätt bitar. Ska ha torkat ordentligt i ett uthus eller hemma typ.

Ek med lite stråk o så kan vara riktigt vackert. :-)

Publicerat

här kommer slidan till den.

ett-138.jpg

Nice :)