Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hornady lock`n load eller behålla min gammla rcbs

Featured Replies

Publicerat

Har ett litet dilemma ifrågan,som det ser ut idag har jag en äldre komplett laddutrustning ifrån rcbs som jag är väldigt nöjd med och aldrig haft några problem med då jag laddar 222 till 8*57,men nu har jag kommit över en hornady lock`n load press samt en lyman universal hyls fräs.

Hornady pressen känns som den har lite mer att ge när det gäller utväxling gentemot min rcbs JR3 som är mindre samt mindre laddram,men jämför man verktygets fastsättning i båda så sitter ju rcbs stumt vilket det borde göra vid fastdragning gentemot harnadys snabb fäste som har ett visst glapp då dom har o-ringar(kan det påverka hylslängd mm?)

Valet och kvalet nr2: rcbs hyls fräs typ xpander som fastlåsning gillar den verkligen aldrig krånglat inget glapp fast den har några år på nacken kontra lymans universal med snabblåsning aldrig använd.

Skulle vara tacksam om någon med erfarenhet av dessa kunde ge lite tips!

MVH Micke

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Har ett litet dilemma ifrågan,som det ser ut idag har jag en äldre komplett laddutrustning ifrån rcbs som jag är väldigt nöjd med och aldrig haft några problem med då jag laddar 222 till 8*57,men nu har jag kommit över en hornady lock`n load press samt en lyman universal hyls fräs.

Hornady pressen känns som den har lite mer att ge när det gäller utväxling gentemot min rcbs JR3 som är mindre samt mindre laddram,men jämför man verktygets fastsättning i båda så sitter ju rcbs stumt vilket det borde göra vid fastdragning gentemot harnadys snabb fäste som har ett visst glapp då dom har o-ringar(kan det påverka hylslängd mm?)

Valet och kvalet nr2: rcbs hyls fräs typ xpander som fastlåsning gillar den verkligen aldrig krånglat inget glapp fast den har några år på nacken kontra lymans universal med snabblåsning aldrig använd.

Skulle vara tacksam om någon med erfarenhet av dessa kunde ge lite tips!

MVH Micke

Publicerat
  • Författare

Jag behåller båda!

Micke

Publicerat

Jag har svårt att se vitsen med Lock 'n Load iom att det går rätt fort att byta verktyg ändå. Så jäkla bråttom kan man knappast ha liksom :lol: Men det är ju jag det...