Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

leva i reviret

Featured Replies

Publicerat

Daniel ligne var med i vargdebatt i tv rutan här om dagen. Tyckte hela programmet var ett stort skämt, vart ju som ingen debatt. Ligne var ju som det såg ut kamrat/kollega med knäckehäxan från rovdjursföreningen, dom satt ju bara och höll med varandra, fnissade mm. Han påstod att det inte var några problem att bo i reviret, handla ju bara om att anpassa sig. Under detta program så sade karln inget negativt om att ha asen i våra skogar, prova jaga utanför hägn så får ni se. jägarförbundet miste iaf 5 st medlemmar efter det programmet, hoppas det blir fler!

Publicerat

Badger: Ska vi försöka spana lite in i framtiden? Är det dig jag ska övertyga i en tv-sändning eller är det "allmänheten"? Du lär aldrig bli nöjd, så då försöker vi kanske med allmänheten. Hur tror du de hade reagerat i frågan om jag frustande hävdat det du vill? Hade jag fått deras sympati, förståelse eller medhåll? Hade det inte blivit väldigt enkelt för media och "motståndarsidan" att bara hävda att detta var ännu mer jägarpropaganda? Efter Rialahändelsen går debatten av sig själv och vargen gör reklam för sig själv. Var inte så dum att ställa dig på barrikaden nu och gör det enkelt för motståndarna. Tänk till en stund...

Jägareförbundet är inte till för att säga det du vill, utan för att i så hög grad som möjligt få det som du vill. I rovdjursfrågan är det ofta två väldigt skilda ting. Vi får ständigt göra valet mellan att skrika högt eller försöka få saker och ting som vi vill. Tror man på det förstnämnda ska man nog kanske söka sig till andra föreningar, det tror jag aldrig kommer att hända i Jägareförbundets led. Det har helt enkelt inte fungerat på 181 år så jag har svårt att se att det skulle göra det nu.

Det är givetvis tråkigt att ni lämnar förbundet men jag kan bara konstatera att medlemsantalet ökar, särskilt i rovdjurslänen, just nu.

Publicerat

Badger: Ska vi försöka spana lite in i framtiden? Är det dig jag ska övertyga i en tv-sändning eller är det "allmänheten"? Du lär aldrig bli nöjd, så då försöker vi kanske med allmänheten. Hur tror du de hade reagerat i frågan om jag frustande hävdat det du vill? Hade jag fått deras sympati, förståelse eller medhåll? Hade det inte blivit väldigt enkelt för media och "motståndarsidan" att bara hävda att detta var ännu mer jägarpropaganda? Efter Rialahändelsen går debatten av sig själv och vargen gör reklam för sig själv. Var inte så dum att ställa dig på barrikaden nu och gör det enkelt för motståndarna. Tänk till en stund...

Jägareförbundet är inte till för att säga det du vill, utan för att i så hög grad som möjligt få det som du vill. I rovdjursfrågan är det ofta två väldigt skilda ting. Vi får ständigt göra valet mellan att skrika högt eller försöka få saker och ting som vi vill. Tror man på det förstnämnda ska man nog kanske söka sig till andra föreningar, det tror jag aldrig kommer att hända i Jägareförbundets led. Det har helt enkelt inte fungerat på 181 år så jag har svårt att se att det skulle göra det nu.

Det är givetvis tråkigt att ni lämnar förbundet men jag kan bara konstatera att medlemsantalet ökar, särskilt i rovdjurslänen, just nu.

Jag vet att jag inte får svara i den här tråden!

Men!

Det Linkis skriver här är så djäkla bra! Det är precis det som Daniel skriver som jag är stolt över och som jag försöker värva medlemmar med. Kör på i den stilen Daniel mitt stöd har du.

Användare som läser detta 0

• Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.