Publicerat April 21, 201115 yr Hej alla glada hemladdare som provat att ladda 375HH Jag har provat och kolla max patronlängd till min 375HH men jag har nog fel (för dåliga) mätredskap, så jag får fram lite olika längder. Kulan det gäller är en Sierra 300gr. (heter 3000) Hoppas på ett snabbt svar, står med ena handen på pressen. Mvh. Södrus
Publicerat April 21, 201115 yr Hej, Nu undrar jag lite exakt vad du menar... Är det bomkontakt du söker mtp max patronlängd så vill jag nog tro att du är ute och cyklar. Kolla vad magget sväljer, kolla över kända data såsom normas och vihtavuoris och se vad dom skriver om patronlängd med den kula du skall ladda. Ladda efter standardmått istället, är rätt säker på att du inte vinner speciellt mycket på att fippla med friflykt i den kalibern. /Robban
Publicerat April 21, 201115 yr Jag laddade mina Sierra Gameking 300 till en patronlängd på 91,5 mm. Minns inte i skrivande stund varifrån jag fick patronlängden dock. Friflykten in min bössa (Sako Hunter) vart 6,0 mm.
Publicerat April 21, 201115 yr Författare Ops uttryckte mig nog lite dåligt. Jag vill bara vara säker på att inte få bomkontakt...... har provat de... inge kul alls! Trots att det var en mindre kaliber. Tack för ett snabbt svar från er båda. Har även hittat en del uppgifter på att 91mm borde vara en bra längd. Mvh. Södrus