Publicerat April 22, 201115 yr dags för en ny bössa, har kikat lite på en Lanber 87 Hunter Light, har ni något att säga om denna bössa? har känt lite på den i butik, pipan är dock lite kort har det någon speciell betydelse? kom gärna med förslag på bra hagelbockar, pris runt 10 000. mvh viktor
Publicerat April 24, 201115 yr Lanber är en lågprisbock som väl inte har den högsta kvaliteten. Finns en uppsjö trådar om det här så mitt råd är att kika på dem. Generellt kan man säga att det är mycket klokare att köpa beg. kvalitet tex Beretta,Browning,Miroku etc framför nya lågpris vapen. När det gäller piplängd så är det ju en smaksak, men en piplätt bössa tycker nog dom flesta blir lite svårskjuten, åtminståne när det gäller att skjuta med lite sving.
Publicerat April 24, 201115 yr Tjena! Om det är en lätt bössa du är ute efter så finns det ju några beretta ultralight (2,7kg) för kring 10kkr lite då och då, och jag trivs då mycket bra med min. Sen lite tyngre Beretta light (3kg) är ju även det en fin bössa, som håller i all evinnerlighet, har en polare som har en, och den har nog passerat 50 000 skott och är fortfarande som ny mekaniskt. Frugan hans har en Lanbert som hon är nöjd med, och den har gått bra den med men med något försiktigare 500 skott så säger ju det inte så mycket om kvaliten, och hon betalade nog 1500 för den om jag mins rätt. Lyckatill
Publicerat Maj 8, 201114 yr Författare okej okej, du verkar erfaren så jag tar ditt tipps och kikar på dessa länkar! , Tack!