Publicerat April 22, 201115 yr Så var han äntligen hemma... En liten tjt har nu flyttat in i vår familj. Gick bra med både hundar å katter. Första natten gick oxå fint, sa till en gång å fick ut å bajja annars inget..ÄN.. Dottern (2år) gick runt i går kväll å berättade vad han fick å inte fick. Undrar vem som kommer vara den envise där.. Valpen får en tuff lill-matte.
Publicerat April 22, 201115 yr Känner igen det.hade samma här med Lill tjejen. Men det har vänt. Hon blev en valparna när tiken löpte.
Publicerat April 22, 201115 yr Så var han äntligen hemma... En liten tjt har nu flyttat in i vår familj. Gick bra med både hundar å katter. Första natten gick oxå fint, sa till en gång å fick ut å bajja annars inget..ÄN.. Dottern (2år) gick runt i går kväll å berättade vad han fick å inte fick. Undrar vem som kommer vara den envise där.. Valpen får en tuff lill-matte. Är lite avundsjuk,en valp. Min hund är 9 år och har börjat få vita strån på öronen ( ser även vita strån vid mina öron ).Soffan/sängen blir allt mysigare och mysigare. Lycka till med det lilla yrvädret.
Publicerat April 23, 201115 yr Här är min senaste jaktkompis. Ett nio veckors morgonpiggt energiknippe som lystrar till namnet Latni.
Publicerat April 24, 201115 yr Här är min senaste jaktkompis. Ett nio veckors morgonpiggt energiknippe som lystrar till namnet Latni. Vilken liten pudding, är det en blivande trädskällare??
Publicerat April 24, 201115 yr Vilken liten pudding, är det en blivande trädskällare?? Förhoppningsvis ska han bli trädskällare. En liten intressant sak med Latni. Mat är viktigt för honom och han hetsäter och verkar vara hungrig hela tiden. Så inom loppet av en vecka hos oss har han kopplat ihop vissling med god mat och kommer som ett skott. Det roliga är att jag går omkring och visslar så där lite i allmänhet då och då utan att man tänker på det. Men man blir medveten om det då valpen kommer störtande och vill ha mat/godis. Nu gäller det att behålla hans intresse för visslingar. Mina fickor är fullproppade med godis. Det gäller att smida medans järnet är varmt. Det blir väl som det brukar bli i slutändan, hunden kommer bara när det passar, men jag har lärt mig hur kvickt valpar kan lära sig om motivationen finns.
Publicerat April 24, 201115 yr Här är min senaste jaktkompis. Ett nio veckors morgonpiggt energiknippe som lystrar till namnet Latni. mäh! Först läste jag att hunden heter Latrin... tänkte att det kan ju inte bli annat än en skithund då... tror nog solen har satt sina spår i huvet på mig idag... Helt klart jäkligt söt och det blir nog allt annat än en skithund
Publicerat April 25, 201115 yr Förhoppningsvis ska han bli trädskällare. En liten intressant sak med Latni. Mat är viktigt för honom och han hetsäter och verkar vara hungrig hela tiden. Så inom loppet av en vecka hos oss har han kopplat ihop vissling med god mat och kommer som ett skott. Det roliga är att jag går omkring och visslar så där lite i allmänhet då och då utan att man tänker på det. Men man blir medveten om det då valpen kommer störtande och vill ha mat/godis. Nu gäller det att behålla hans intresse för visslingar. Mina fickor är fullproppade med godis. Det gäller att smida medans järnet är varmt. Det blir väl som det brukar bli i slutändan, hunden kommer bara när det passar, men jag har lärt mig hur kvickt valpar kan lära sig om motivationen finns. Lyckade inkallningar är guld värt.Hoppas det stannar kvar. En fråga: Är de lika duktiga på tex mård som på tjäder/orre? Eller är de inbitna fågelhundar?
Publicerat April 25, 201115 yr Lyckade inkallningar är guld värt.Hoppas det stannar kvar. En fråga: Är de lika duktiga på tex mård som på tjäder/orre? Eller är de inbitna fågelhundar? En del finnspetsar skäller ganska ofta på mård utan att man behöver hjälpa hunden på traven men kan samtidigt vara bra fågelhund också. Och så finns det andra varianter, som min andra finnspets som är 3 år men som inte skällt på någon mård, vad jag vet, trots att hon är duktig på fågel.
Publicerat Augusti 28, 201114 yr Författare Jaha, längesedan jag skrev något här... Nu har "Snobben" bott i familjen ett tag och det går bra. Dock har katten börjat jaga möss i de sälla jaktmarkerna. Han var gammal och vi tyckte inte han skulle sluta sina dagar som trasdocka åt en "glad" terrier. Ett litet problem har Snobben haft då han varit tokig i närheten av andra hundar. Inte kul att möta andra hundägare som vänder och går åt motsatt håll... Vi går på valpkurs och det blev väl något bättre men mesta delen av lektionerna bestod av att "lugna ner" tysken. Nu var vi istället hos vår uppfödare som anordnat "grythelg" och där var även Lisa och Johan från Smålands hundägare... -Vilken Skillnad!!! Det finns de som tränar knähundar och så finns det de som kan ta en tysk. /Skitnöjd Husse