Publicerat December 31, 200421 yr Ja jag är en 33 årig gruvarbetare från malmberget som sysslar med ortdrivning och bergförstärkning i malmbergsgruvan,så SEGER får lite plåt att fixa till.Sysslar med trädskällar jakt och ripjakt vinter tid samt mårdfällor.Har två finnspetsar Mirra och Sakko.Familj Martina Sambo(jagar inte,men har inget emot jakt)en dotter Ida 11 mån samt tre plasstis ungar Kim Andreas Emmy.Har jagat med finnspets sen 93.Jagar i de orörda stor skogarna så långt som möjligt från vägarna..Rip jakten vinter tid är nästa grej,jagar mest uppe i Tarra dalen vid kvikkjokk.Brukar ha ute ca 30 mårdfällor under vintrarna..
Publicerat Februari 21, 200620 yr Välkommen Var på guidning med anställda på LKAB både i Kiruna och Malmberget när jag var på Industridag i Gällivare för två år sedan Ni som jobbar tycker förmodligen inte att det är lika spännande. Men jag tyckte det var grymt ;D. dagen efter var jag vid dagbrotten i Aitik tillsammans med en snubbe som servar maskiner där ;D Där snackar vi manliga maskiner :)
Publicerat Februari 21, 200620 yr Nu blir jag avis...jag har ALLTID velat göra ett studiebesök i gruvan.
Publicerat Februari 21, 200620 yr Nu blir jag avis...jag har ALLTID velat göra ett studiebesök i gruvan. Du är välkommen när som helst.
Publicerat Februari 21, 200620 yr Välkommen! Där snackar vi manliga maskiner Skoja inte, o ja som tyckte Cat 980G´n som jag körde förut var stor... : Har bara sett Aitik-hjullastarna och grävarna på film men skulle gärna åka på studiebesök.
Publicerat Februari 21, 200620 yr Välkommen!Skoja inte, o ja som tyckte Cat 980G´n som jag körde förut var stor... : Har bara sett Aitik-hjullastarna och grävarna på film men skulle gärna åka på studiebesök. Om jag inte minns fel gick det in två Toyota Hi-Lux i skopan, firman som säljer maskinerna Bicyrus (eller något liknande) hade 4 st servicekillar på 2 maskiner. Kostar väl en hel del vid stillestånd
Publicerat Februari 21, 200620 yr Vem vet jag kanske kommer, för det vore skitkul.Jo säkert,om man inte måste vara där.Lagom skojj tycker jag.. :- ;D
Publicerat Februari 21, 200620 yr Hejsan Ronnie. Jag har fortfarande inte sett röken av dig på jobbet heller. Har du vägarna förbi bandugnsverket kan du väl komma och skaka tass. Jag har varit upp och skjutit i puoitak med ett par av mina vapen och ni hade rätt om skjutbänken. Det går nästan bättre på frihand.