Publicerat April 22, 201114 yr Grannen ringde. Påkört Rådjur som fortfarande levde! Snabbt iväg i kortbrallor och skjorta Kom ner till vägen o där ligger ett Rådjur på vägen o kikar, väldigt trött o illa däran. När jag kommer fram till bilarna som står där säger grannen att tjejen inte ville titta och jag hör en bildörr stängas. En av bilarna kör iväg o jag tänker inte mer på det utan avlivar Rådjuret. När jag drar ner det i skogen frågan jag grannen vem som körde på? Det var tjejen som åkte, och har ni larmat Polisen? Öhhh nej jag ringde dig Jaha, vem var hon då? Ingen aning, hon var ganska chockad av att ha kört på Rådjuret.. Ringer väl in till Polisen o meddelar så är det ju upp till henne resten. En högdräktig Get var det tyvärr //
Publicerat April 22, 201114 yr Grannen ringde. Påkört Rådjur som fortfarande levde! Snabbt iväg i kortbrallor och skjorta Kom ner till vägen o där ligger ett Rådjur på vägen o kikar, väldigt trött o illa däran. När jag kommer fram till bilarna som står där säger grannen att tjejen inte ville titta och jag hör en bildörr stängas. En av bilarna kör iväg o jag tänker inte mer på det utan avlivar Rådjuret. När jag drar ner det i skogen frågan jag grannen vem som körde på? Det var tjejen som åkte, och har ni larmat Polisen? Öhhh nej jag ringde dig Jaha, vem var hon då? Ingen aning, hon var ganska chockad av att ha kört på Rådjuret.. Ringer väl in till Polisen o meddelar så är det ju upp till henne resten. En högdräktig Get var det tyvärr // Bra jobbat Lasse men vad fan? Drog hon bara?
Publicerat April 22, 201114 yr Författare Bra jobbat Lasse men vad fan? Drog hon bara? Japp, hon bara körde iväg. Lär väl bli aningen förvånad när inte försäkringen täcker detta iom att polisanmälan saknas. Ringer hon o polisanmäler så riskerar hon att få böter för smitning, pest eller kolera bara att välja. //
Publicerat April 22, 201114 yr Japp, hon bara körde iväg. Lär väl bli aningen förvånad när inte försäkringen täcker detta iom att polisanmälan saknas. Ringer hon o polisanmäler så riskerar hon att få böter för smitning, pest eller kolera bara att välja. // Tråkigt, tråkigt... Visst blir nog många chockade och en del så pass att de bara åker men majoriteten har inte en susning och vill bara att någon annan skall "ta över"... På så sätt försvinner ju problemet. Men det är tur att alla kan lita på dig! Bra jobbat!!!
Publicerat April 23, 201114 yr Bra jobbat! Tyvärr är det väl fortfarande så att många inte har en aning om vad de ska göra när de kört på något vilt. Jag har nog sagt det förut, men en större kampanj i media vore nog bra.
Publicerat April 23, 201114 yr Bra jobbaat Lasse Tråkigt med geten bara. Jag tror också att den allmänna kunskapen om anmälningsplikt vid viltolyckor måste uppgraderas, rejält.
Publicerat April 23, 201114 yr Har varit med om samma sak här hemma där någon som kommer till olycksplatsen efter olyckan är hjälpsamma chockad förare personen som kommer säger ta det lugnt jag löser det så det blir bra. Då i detta fallet trodde föraren att han även ringde polisen om saken så hon kunde ta han om sina små barn som var rätt förtvivlade. Nu löste sig detta i efterhand när avlivningen var fixad så fick polisen vetat detta så det löste sig. Kan lätt bli missuppfattningar när det blir en del folk inblandade som vill hjälpa till. Bra jobbat Lasse Lasse
Publicerat April 23, 201114 yr Snyggt jobbat där Lasse! Om personen som kört på viltet är så pass chockad så är det kanske inte det mest lämpliga att sätta sig bakom ratten direkt. Även om de inte verkar speciellt chockade så kan det komma när man minst anar det och då riskerar man ytterligare en olycka.