Publicerat April 23, 201115 yr Köpte nyss dom sista kvarvarande i butiken. Nu återstår bara en lååång olidlig sommar innan jag kan prov dom... Men dom verkar funka, sjunker inte ner i gräsmattan i alla fall...
Publicerat April 24, 201115 yr Köpte nyss dom sista kvarvarande i butiken. Nu återstår bara en lååång olidlig sommar innan jag kan prov dom... Men dom verkar funka, sjunker inte ner i gräsmattan i alla fall... Mvh.
Publicerat April 25, 201115 yr Vi brukade ha dessa även under sjöfågeljakten i vassruggar eller myrland..
Publicerat April 26, 201115 yr tror du gjorde ett bra köp, har likadana. bär väldigt bra samt smidiga. bara att vänta in kattjakten...
Publicerat Maj 1, 201115 yr Köpte nyss dom sista kvarvarande i butiken. Nu återstår bara en lååång olidlig sommar innan jag kan prov dom... Men dom verkar funka, sjunker inte ner i gräsmattan i alla fall... Vad får man ge för sådana godingar...???
Publicerat Maj 2, 201115 yr Författare Vinterpris 2600 kr, jag fick dom till Aprilpris 1500 kr. Jag har sett dom på en internetsite nånstans för 2100 kr... Jag tror nog att en sportbutik i centrala Stockholm inte håller dom billigaste priserna, men jag var ju där på jobb...
Publicerat Maj 2, 201115 yr Ta ut dem till en riktigt blöt myr eller mosse. Där får de bekänna färg. Lycka till med doningarna, själv har jag ett par handgjorda i rotting, modell tennisracketar som funkar kanon i djupsnön. Köpte dem av en kompis från nordligaste norr...
Publicerat Maj 4, 201115 yr Snöskor är grymt populärt i europa. Det här är bara en sida som säljer http://www.sport-conrad.com/schneeschuhe/104/. Men, såg faktiskt inga i snöcammo...
Publicerat Januari 2, 201214 yr Väcker tråden till liv igen... Har funderingar på snöskor. Men jag har ingen lust att slänga iväg ett gäng slantar för att sedan konstatera att dom man valt inte funkar. Jag jagar i skogsterräng, bitvis slyigt men en hel del öppna ytor typ myrar och hyggen finns. Just nu är bärigheten i snön rätt dålig på sina håll. Själv väger jag strax över 80, sen bär jag ju med mig lite också. Förhoppningsvis kanske någon tjäder på tillbaka vägen. Vad säger forumexpertisen om vilka snöskor som är de mest prisvärda för dessa behov. (Skidor bedömmer jag som uteslutet pga att jag har ett knä som brukar kunna hoppa urled om jag får en utåtvridande belastning på foten)
Publicerat Januari 2, 201214 yr Har spanat lite på dom här dom verkar ok men vet ej. http://www.surplus.s...d=185&Itemid=26 Mvh.
Publicerat Januari 2, 201214 yr Har spanat lite på dom här dom verkar ok men vet ej. http://www.surplus.s...d=185&Itemid=26 Mvh. Om inte annat så verkar dom vara äkta retro.... Kontruktionen som sådan lär väl ha fungerat i 1000 år eller så. Kan vara värt att titta på.
Publicerat Januari 7, 201214 yr Har nu testat TSL skor från de enklare till de lite mer avancerade och kan konstatera att det fungerar helt ok, skidor är dock fortfarande det bästa alternativet för längre sträckor utan tvivel. Kan rekommendera TSL skorna, 227 samt 325 fungera fint med bra stabilitet för foten i sida och de enklare Trappeur fungerar bra de med, är enklast att ta av och på men är lite sladdrigare i sida. Kommer att investera i ett par 227 mest troligt. De äldre/retro modellerna som finns fungerar oftast bra dom med, men kan vara hala vid vissa fören tex riktigt hårt packad snö/skare, moderna skor har rejäla dubbar.
Publicerat Januari 12, 201214 yr Har spanat lite på dom här dom verkar ok men vet ej. http://www.surplus.s...d=185&Itemid=26 Jag har ett par sådana och har använt dem i 10 år, ja de fungerar bra! Det är bra bärighet i dem, men vissa tycker att man får gå lite bredbent med dem. Fungerar inte på isigt underlag. Anser att det är bästa alternativet till Tubbs, som ju är bäst men dyra (har de också) //T-Grön Mvh.
Publicerat Januari 17, 201214 yr Har investerat i ett par TSL 227 nu och testat dom som hastigast, fungerar riktigt bra i detta före som är nu med relativt lös snö med ett hyfsat bärlager en bit ner, riktigt trevliga faktiskt. Känns kanske lite "plastiga" och pillriga med alla dessa möjligheter till inställningar för skorna, när det gäller spännerna så är det en vanesak att lära sig hantera dom, "plastigheten" och tåligheten kommer jag att testa ordentlig bara det blir kallt någon gång! Vi kan bara notera runt -20 så här långt i vintern. Dock är dom testade i kyla och jag har inte hört någon som har haft problem med sina TSL oavsett modell. Återkommer med mer info Rekomenderas så långt.
Publicerat Januari 29, 201214 yr Varit ute en längre sväng idag, snöskorna bär mycket bra, smidiga att ta av och på och smidiga i terrängen, ett litet klapp ljud kommer när man går med lite fart, smyger man är det inte några problem. Ska man ta sig långt så är skidor helt klart det bästa alternativet, men ska man smyga fram i skogsterräng eller inte färdas så långt så fyller snöskorna sin uppgift utan problem. Inga material bekymmer så här långt,a llt fungerar som det ska. -10 idag och varit ute i dryga timmen i täckt terräng mest, hunnit ca3,5km utan att ha bråttom.
Publicerat Januari 29, 201214 yr Var med i en testpatrull för några år sedan åt TSL och blev imponerad främst av lättheten och hur smidig dom är. Använde dom i främsta syfte vid toppturer på skidor och provade i alla typer av snö, från isföre och gå på skrå till riktig djuppuder. Funkar klockrent. Enda nakdelen som jag ser det att de borde gå att packa ihop lite smidigare men det gäller ju för alla snöskor.