Publicerat April 23, 201115 yr http://www.blocket.se/lulea/Karelsk_Bjornhund_33239147.htm?ca=1_9&w=0 Vad tror ni om att ta en sån här? Förutsatt att den kommer från bra linjer borde man väl kunna få den att funka i skogen?
Publicerat April 23, 201115 yr http://www.blocket.se/lulea/Karelsk_Bjornhund_33239147.htm?ca=1_9&w=0 Vad tror ni om att ta en sån här? Förutsatt att den kommer från bra linjer borde man väl kunna få den att funka i skogen? Bara plocka in och prova!
Publicerat April 23, 201115 yr Va menas med "Aktiv djurvän" ??? Själv fick jag lite halvdana vibbar ang den annonsen. Men som redan nämnts så är det vettiga linjer så funkar det nog ändå. Men man är ju alltid nyfiken på varför en hund säljs som vuxen eller nästan vuxen osv.
Publicerat April 23, 201115 yr Visst kan det funka, men frågan är ju om man inte krånglar till det i onödan för sig. Ingen vet vad en sådan hund har i bagaget. Hur har de 10 månaderna i hundens liv varit?
Publicerat April 23, 201115 yr Vackra hundar Karelarna. 10 månaders potentiell genväg är inget val jag skulle välja. Såg att det fanns en gråhund med 3 förstapris till salu i norrbotten, då får du ju iaf en hund som jagar.
Publicerat April 24, 201115 yr Finns fortfarande fler sällskapskarelare än karelare med goda jaktgener i Sverige. Enbart med anledning av den sällskapsavel som drabbade rasen tidigare. Passa dig och välj en valp från bra linjer. RG
Publicerat April 24, 201115 yr En 10 månaders valp är ju inga problem att ta hem o få till en duglig jakthund, se bara till att det är bra stammtavlor. Jag skulle hällre ta en 10 månaders valå en 3-4 årig hund som nån redan jagat in, en så pass ung hund som 10 månader är ju otroligt formbar fortfarande. Så mitt råd är att kolla föreldra djuren och sen köpa hunden om hon är trevlig
Publicerat April 24, 201115 yr Författare Ska nog prova ringa å höra vad dom säger om hunden. Kolla bakgrunden på den är ju given och sen att den har fått grundläggande träning med.
Publicerat April 24, 201115 yr Författare En annan tanke. Frugans lilla pisshund som pissar inne i tid å otid, skulle sånt kunna smitta av sig på en unghund? Har lust att slå ihjäl lillkräket med jämna mellanrum. Hon säger inte till å helt plötsligt är det en fläck på golvet Är man borta mer än ett par timmar då är det med garanti piss på golvet när man kommer hem.