Publicerat April 25, 201115 yr Skytteprecision kör en drive på 1000 kulor och 3,5kg krut Erbjudandet gäller 6,5 Scenar 7,8 och 9gram samt N140-160 Rätt ok pris tycker jag http://skytteprecision.se/list_varugrupp.asp?t=6%2C5+mm&varugrupp=239〈=sv
Publicerat April 25, 201115 yr Hej! Dum fråga kanske, men vilken kombination är att föredra, när det rör sig om vanlig skytte upp till 300-400 meter och Tikka T3 Varmint 6,5x55? Jag funderar på att testa 8 grams Scenar eftersom den har mindre rekyl och ändå bra BC jämnfört med 9 grams Scenar. Såg att Henrik hadde grym precision i sin Tikka med 9 grams Scenar och N560, men den kombo finns inte som paket. vh Lars
Publicerat April 25, 201115 yr Hej! Dum fråga kanske, men vilken kombination är att föredra, när det rör sig om vanlig skytte upp till 300-400 meter och Tikka T3 Varmint 6,5x55? Jag funderar på att testa 8 grams Scenar eftersom den har mindre rekyl och ändå bra BC jämnfört med 9 grams Scenar. Såg att Henrik hadde grym precision i sin Tikka med 9 grams Scenar och N560, men den kombo finns inte som paket. vh Lars N150 gör sig nog rätt bra till den kulan, Henrik kör med 560 mest troligast för att krama ur lite extra hastighet. Är det 3-400m så klarar du dig mycket väl med den hastigheten N150 levererar. F.Ö. så har du bra bössa, bra kaliber, bra kulor samt att N150 är ett vettigt krut så det känns iaf inte som om det kan gå fel. Annars går det att ringa och fråga skytteprecision om det går att byta krutsort. /Robban
Publicerat April 25, 201115 yr Författare Scenar 8grams är en mycket trevlig kula jag har skjutit den i 6,5-06 med gott resultat och i princip alla jag känner använder den för max precision i 6,5. Det är inga problem att byta krut och tex välja 8grams och N160 som jag skulle gissa är en bra kombo
Publicerat April 29, 201115 yr Jag skickade majl for några dager sedan. Avvaktar svar om det går att til N160. vh Lars
Publicerat April 30, 201115 yr Författare Jag skickade majl for några dager sedan. Avvaktar svar om det går att til N160. vh Lars Skynda dig att ringa jag tror erbjudandet bara gällde över påsk på fältskytte SM, priserna är ändrade i länken
Publicerat April 30, 201115 yr Skynda dig att ringa jag tror erbjudandet bara gällde över påsk på fältskytte SM, priserna är ändrade i länken Det låter inte bra. Åkte iväg på semester efter påsk och kommer hem tisdag. Får väl slå en signal, när jag är hemma. vh Lars