Publicerat April 27, 201115 yr jag sköt en bäver för några dagar sen och tänkte gör trofe av skallen. har kokat den och vill ha tips hur jag gör rent så bra som möjligt och om det är något jag ska vara extra noga med.
Publicerat April 27, 201115 yr jag sköt en bäver för några dagar sen och tänkte gör trofe av skallen. har kokat den och vill ha tips hur jag gör rent så bra som möjligt och om det är något jag ska vara extra noga med. En bit najtråd el. pianotråd av smalare diam. 0,1-0,2 mm. Ta en tand i taget direkt ifrån kastrullen när du börjar med rengöringen invändigt och håll den försiktigt med en polygriptång t. ex. Böj den till en liten krok så att du kan dra ut pulpan ur tänderna. Fyll tänderna med stearin och sedan kan man lacka dom med blankt nagellack så hålls dom fina. Jag har bara monterat framtänderna på en trofésköld för vildsvin m. ekblad och satt upp skölden på väggen
Publicerat April 27, 201115 yr jag sköt en bäver för några dagar sen och tänkte gör trofe av skallen. har kokat den och vill ha tips hur jag gör rent så bra som möjligt och om det är något jag ska vara extra noga med. ät upp det skiten !
Publicerat Maj 17, 201115 yr Författare Hur fick du rent i alla skrymseln och vrår? ståltråd och pinset
Publicerat Maj 17, 201115 yr Även jag använde ståltråd och pincett och en spetstång till näsbenet mvh
Publicerat Maj 18, 201115 yr Författare Även jag använde ståltråd och pincett och en spetstång till näsbenet mvh snyggt. ja spetstången är bra att ha med också