Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vem är Dr Krall

Featured Replies

Publicerat

"Små sjuka råttor, hästar och kaniner får hjälp av en viss doktor Krall..." ;)

Hej på er alla!

Efter långårigt medlemskap på grannforum...hoppas jag kunna få husera mer regelmässigt här på denna trevliga sida istället. Har alltid tyckt det verkat vara en mer gemytlig och tolerant stämning här...men aldrig kommit mig för. Har ett konto sedan tidigare men väljer att lägga upp ett nytt för att markera "nystart" ^_^ Har ledsnat på den "tråkiga" stämningen på grannforumet. Jag vill diskutera mest jakt, hundar och lite byssor/utrustning/handladdning då och då. Slipper helst politik, religion mm mm <_<

Jaha ja...lite om mig själv. Nordupplänning i exil i Härjedalen där jag sedan 10-talet år jobbar som distriktsveterinär. Det är inte mycket lantbruksdjur kvar i Härjedalen och jag jobbar till ca 90% med smådjur varav en stor andel jakthundar...som också är mitt specialintresse inom veterinärmedicinen. Hoppas kunna vara till hjälp här på forumet vid frågor kring allt som rör "hälsa och ohälsa" hos våra jakthundar :) Annars är man en total medelsvensson...bor på en liten lantbruksfastighet...sambo med "en riktu'n jamtlandstaus" från Kallbygden...har två barn (tös på 8 år och pilt på 6 år)...två Volvo...två hundar :lol:

Jag började gå med farsan i skogen som 10-åring. Växte upp med drivande smådjurshundar både tax och drever (far & mor hade taxuppfödning i mindre skala). När jag fyllde 15 år fick jag välja att få en moppe eller en Beretta 686 bock...behöver väl inte nämna vad jag valde ;) Tog jägarexamen 1986. Började jaga självständigt i mitten av 80-talet och fick således uppleva både älg- och rådjursexplosionen i norra Uppland på den tiden...herrejösses kan man ju nu säga med bakåtblick...hur det var ställt med matvilt i skogen då...det får man nog aldrig uppleva mer :wacko:

Numer i Härjedalen ägnar jag mig mest åt älg-, björn- & fågeljakt. Under älgjakten är det ungefär 50/50 fördelning mellan att gå med hund och att sitta på pass. Brukar gå med jämthund åt en äldre gentleman i laget som inte orkar själv längre. Har en nobstik som i skrivande stund är 10 månader...ska bli otroligt kul och spännande i höst...första riktiga säsongen med henne :D

Är aktiv i lokala jaktskytteklubben...ansvarar för trapbanan...men det blir inte så görmycket skjutet nu om åren. Men det är klart...allt är relativt...jag skjuter nog avsevärt mer än medeljägaren B) I min "ungdom" tävlade jag en del i jaktskytte upp till länsnivå. Handladdning pysslar jag med sedan ca 20-talet år.

Ser fram mot en givande tid här hos er :blush:

Publicerat

Hej och välkommen hit!

Publicerat

Välkommen.

/Christian

Publicerat

Tjenare M, kul att ha dig här också. ^_^

Publicerat

Välkommen hit

Publicerat

Välkommen!

Publicerat

Hej och hjärtligt välkommen skall du vara ^_^

MVH

Eas

Publicerat

Välkommen :)

mvh

Publicerat

Hej och välkommen! :)

Publicerat
  • Författare

Tjenare M, kul att ha dig här också. ^_^

Hej hallå :) Kul att vara här. Tack allesammans...man känner sig som välkommen direkt :)

Sent from my U20i using Tapatalk

Publicerat

välkommen hit :D

Publicerat

"Små sjuka råttor, hästar och kaniner får hjälp av en viss doktor Krall..."

...och goda råd av Rolf....

Var hälsad Upplänning!

/Jansson

Publicerat

Välkommen!

Skitkul med fler veterinärer som tittar in ^_^ (inte för att jag är det men ändå...)

Det är en ovärderlig resurs när man ibland har funderingar eller frågor som dyker upp.

Publicerat

Hej & välkommen hit!:D

Publicerat

Riktigt roligt att du är här -_-

Välkommen.

Publicerat

Kul! välkommen!

Mvh jens

Publicerat

Matti? :D

Välkommen! ;)

Publicerat

Välkommen!

Publicerat
  • Författare

Tackom tackom! Jo, Robban, visst är det jag... ;)

HerrBerg...vilken fin Bayrare :blush: Man blir lite nostalgisk... :mellow: ...min förra jycke var Gjallarbrons Blot (född 1991 - hundhimlen 2004).

Publicerat

HerrBerg...vilken fin Bayrare :blush: Man blir lite nostalgisk... :mellow: ...min förra jycke var Gjallarbrons Blot (född 1991 - hundhimlen 2004).

Det är verkligen en helt fantastisk hund. Säg till om du vill skära lite i honom, jag vet hur ni veterinärer är... tongue.gif Jag lånar ut honom, inga problem biggrin.gif

Publicerat

Hej och v'älkommen :P

Publicerat

Välkommen hit!

Publicerat

Skitkul! Varmt välkommen hit ;)

Publicerat

välkommen hit :)

Publicerat

Hej och hjärtligt välkommen till detta eminenta forum!