Publicerat Mars 13, 200620 yr Vet någon var jag kan hitta en kolvkamsförhöjare? Helst en plastbit som jag kan limma på syntetstocken, men alla tips är välkommna
Publicerat Mars 13, 200620 yr Vet någon var jag kan hitta en kolvkamsförhöjare? Helst en plastbit som jag kan limma på syntetstocken, men alla tips är välkommna Skumplast och eltejp ;D ;D...hade jag på min kombi en hel säsong....skitfult...men skitpraktiskt ;D Annars har Jocke Smålänning tagit fram en ny mekanism för kolkamshöjning med snabbjustering...ser riktigt bra ut faktiskt....men då måste man ju såga i bössan...och det var kanske det du ville slippa. Vildhog
Publicerat Mars 14, 200620 yr Vet någon var jag kan hitta en kolvkamsförhöjare? Helst en plastbit som jag kan limma på syntetstocken, men alla tips är välkommna Kika på www.nollkoll.tk och under vapensmeder. Lycka till!
Publicerat Mars 14, 200620 yr En sån här kanske? Hittade jag hos http://www.jaktbutiken.nu/ under "Bakkappor"
Publicerat Mars 14, 200620 yr Själv tog jag Plastic Padding för att höja kolvkammen på min Sako 75 SS. Otroligt fult och även tungt men den passar nu som en smäck. / Johan
Publicerat Mars 14, 200620 yr Hej På min Tikka Master med syntetkolv använder jag en patronhållare i neopren material som träs över kolven. Eftersom den är elastisk så kan man sedan "bygga på" kolvkammen genom att föra in en list av plast mellan koven och hållaren. Man får prova sig fram, kammen kan ju inte göras så hög att inte läskstången kan föras in rakt. Om arrangemanget är så vackert vet jag inte, men kindkontakten är god. Dessutom känns neopren materialet bekvämt i kyla. Tänk dig för innan du limmar fast en höjning på kolvkammen. Det brukar inte vara lätt att återställa kolven på en snyggt sätt om du skulle ångra dig. Limmet brukar sitta som f-n på plasten. Vet detta av egen erfarenhet mvh Danne
Publicerat Mars 15, 200620 yr Jag har en beg. i gummi liggandes i stort sett i nyskick (som på bilden ovan typ). Vill du ha den kan du får den för frakten + någon 20-a. Maila mig i sånt fall så fixar vi det.
Publicerat Mars 17, 200620 yr Vet någon var jag kan hitta en kolvkamsförhöjare? Helst en plastbit som jag kan limma på syntetstocken, men alla tips är välkommna Kolla om du får tag i ett kindstöd från en tikka t3 varmint. Om det är en sån du tänker på.