Publicerat April 28, 201115 yr Halloj alla kunniga. Jag har fått korn på en butik som köpte in två kikare för ett antal år sedan, dessa har allt sedan dess legat i ett kassaskåp utan att bli sålda. Jag tänkte lägga ett skambud, men skulle vilja ha en prisbild klar för mig först. Så inte mitt skambud ligger en tusenlapp högre än marknadsvärdet... Det jag vill ha är en ljusstark kikare, troligen 7x50 om jag förstått saken rätt. Nu har jag en 12x50, och dels tappar den styrka när skymningen faller, samt att den inte kan användas i en båt eller en bil som står på tomgång... Om så krävs kan jag köpa båda kikarna, och lägga den andra till salu eller som en fin present till någon som förtjänar den...
Publicerat April 28, 201115 yr Författare Oj!!! Jag googlade lite... Även ett lååågt skambud verkar hamna över min budget, eller i alla fall vad jag har lust att lägga på en kikare. 8x50 verkar börja på ca 13500 kr... Jag hade tänkt mig kanske 3-5000 kr...