Publicerat April 28, 201115 yr hej e ny på detta så vill gärna få lite hjälp.det jag funderar över e hur lång bör pilen va och vad använder ni för att kapa en kolfiberpil.mvh
Publicerat April 28, 201115 yr Allt hänger ju på hur lång draglängd du har..! Näe, skämt och sido.. Jag får pilarna kapade så att när jag har fullt uppdrag, så slutar skaftet precis framför handtaget/stocken. Sedan sticker ju spetsen ut lite till.. Kapar pilarna gör han jag handlar av (Lasse). Det behövs bra grejer när man ska kapa + att skaften ska ju bli lika långa! Pilarna kapas med fördel med en riktig pilkap!
Publicerat April 29, 201115 yr Författare tackar tackar då e bara frågan om det funkar med en vanlig bågfil och fixa längden.mvh
Publicerat April 29, 201115 yr NEI!!! Det gjør det ikke. Som sagt tidligere av ASAT, så behøver man riktig utstyr for å kappe piler... Søk etter pilkap hos en av butikerna eller Google. i nödstilfelle så kan man kanskje bruke en riktig Dremmel som er fastmontert og 110% rett innstillt...
Publicerat April 29, 201115 yr Författare tackar tackar för en kanon länk.hädan efter kommer jag att beställa pilarna i rätt längd.mvh
Publicerat April 30, 201115 yr Beror lite på vad du har för pilar. Trophy Ridge-pilarna som har en håd lackad yta ovanpå kolfibern går fint att kapa med en mycket fintandad figursåg. De fransar inte upp så som tex. Gold Tip Viper gör. Jag har provat med båda. Som sagt, går fint att kapa men är svårt att få vinkeln rät. Det är ett himla pyssel med sandpapper och grejor men det går. Det bästa är i alla fall en riktig pilkap.