Publicerat Maj 1, 201115 yr Hej Verkar bli mycket med fästingar i år har redan plockat ett tiotal på min Springer/wachteltik så nu har alla tre hundarna försetts med fästinghalsband. Så ska ni ha fästinghalsband på era hundar är det nog tid att få på dom. \Mats
Publicerat Maj 1, 201115 yr Hej Verkar bli mycket med fästingar i år har redan plockat ett tiotal på min Springer/wachteltik så nu har alla tre hundarna försetts med fästinghalsband. Så ska ni ha fästinghalsband på era hundar är det nog tid att få på dom. \Mats Hur länge håller ett fästinghalsband?
Publicerat Maj 2, 201115 yr Har läst en del om hundar som blir dåliga av halsbanden, något som ni upplevt?
Publicerat Maj 2, 201115 yr Tog en stor från nosen på min jycke igår. Så det blir till att köpa frontline idag. Flådde en vårbock jag sköt igår med, den hade några hundra fästingar på sig... /Fredrik
Publicerat Maj 2, 201115 yr Funkar fästinghalsbanden på 40-åriga gubbar också? Börjar redan få problem med de små asen (ja fästingar alltså, inte gubbar)
Publicerat Maj 2, 201115 yr Vi körde med fästinghalsband på både Adolf och herman förra året. Adolf började fälla nått jävulskt, verkade som han blev lite vimsig med för den delen så i år får det bli nått annat för honom iaf. Men visst verkar det som om det är bra med as i år trots rätt sträng kyla (och lång sådan).
Publicerat Maj 2, 201115 yr Fyfan vad äckligt. Fy faaaaaaaaan vad äckligt!!! Längtar hem där vi saknar kräken.
Publicerat Maj 2, 201115 yr Hur länge håller ett fästinghalsband? Förra året körde jag med halsbandet för andra säsongen och det funkade utmärkt. Ska testa det nu och se om det fortfarande ger effekt, om inte blir det ett nytt. Kan kanske vara så att det är skillnad med effekten på långhåriga kontra korthåriga hundar.
Publicerat Maj 2, 201115 yr Funkar fästinghalsbanden på 40-åriga gubbar också? Börjar redan få problem med de små asen (ja fästingar alltså, inte gubbar) Har du en hund som har halsband behöver du nog inte det själv. Upplever det som det definitivt gett effekt på mig med. Inga fästingar de sista 3 åren.
Publicerat Maj 2, 201115 yr Problemet är att det varit för mycket snö, då spelar det ingen roll hur kallt det är utan dom har det varmt och skönt endå tyvärr.. Nej en riktigt sträng vinter med lite sporadisk spårsnö skulle sitta fint.