Publicerat Maj 2, 201114 yr Var och köpte ammo för att kunna skjuta in det andra siktet till 308:an. Och eftersom jag blivit riktigt anti mot Norma så fick det bli hammerhead till denna också. Fick för mig att testa 13g har bara kört med 11,7g kulor i den tidigare. Någon som provat denna?
Publicerat Maj 3, 201114 yr Har inte provat Hammerhead i 200 gr. men väl Lapua Mega. (är oxå anti-Norma ) Är Hammerhead lika kort som Megan så kan det fungera, stabiliseringen beror vilken stigning du har i bössan och kulans form. Funktionen märker du på tavlan (runda hål) och i djuret (runda hål) Raggarö
Publicerat Maj 3, 201114 yr Författare Har inte provat Hammerhead i 200 gr. men väl Lapua Mega. (är oxå anti-Norma ) Är Hammerhead lika kort som Megan så kan det fungera, stabiliseringen beror vilken stigning du har i bössan och kulans form. Funktionen märker du på tavlan (runda hål) och i djuret (runda hål) Raggarö Stabilseringen har jag inte ens tänkt på. Men är väl bara att prova. Tänkte mest på hur de uppför sig i vilt.
Publicerat Maj 3, 201114 yr Jag har kört med den i något år men bara skjutit ett par råbockar, nån räv och en pyjamasgris bakom örat på 3 meters håll och jag har inget att klaga på... När jag tänker på det så avlivade jag en ko med den också men reaktionen på kula i pannan på kort håll säger ju tyvärr inte så mycket om hur den fungerar i vilt //Mekus
Publicerat Maj 8, 201114 yr Författare Nu är den inskjuten. Funkade fint! Runda och fina hål och skapliga träffbilder. Duger till det den kommer att användas till.